MPEG4! Hvilke kanaler?

  • Jeg har ledt på nettet uden held for at finde ud af hvilke kanaler man har adgang til med en MPEG4-tuner (DVB-T). I øjeblikket har jeg et TV med MPEG2 tuner og der har jeg kun adgang til DR1, DR2, DR Tegnesprog (DR Update) og TV2.


    Vil jeg få adgang til flere ved at investere i et TV med den nye standard og i så fald hvilke (på nuværende tidspunkt og i fremtiden). Her tænker jeg udelukkende på gratis kanaler hvor man ikke skal købe adgang udover licensen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har ledt på nettet uden held for at finde ud af hvilke kanaler man har adgang til med en MPEG4-tuner (DVB-T). I øjeblikket har jeg et TV med MPEG2 tuner og der har jeg kun adgang til DR1, DR2, DR Tegnesprog (DR Update) og TV2.


    Vil jeg få adgang til flere ved at investere i et TV med den nye standard og i så fald hvilke (på nuværende tidspunkt og i fremtiden). Her tænker jeg udelukkende på gratis kanaler hvor man ikke skal købe adgang udover licensen.


    Anders


    Fra 1. november i år kommer DR med en MPEG4 HD kanal + 2 andre DR kanaler som dog ikke er i HD... Og så vidt jeg ved så sender boxer også i mpeg4?! Men det er jo betalingskanaler...


    http://www.recordere.dk/indhol…x?articleid=2651&zoneid=5

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet 2 gange, sidst af xdream ().

  • Nemlig, MPEG4 bruges kun til betalingskanalerne indtil i 2012 hvor man går væk fra MPEG2 og går over til kun MPEG4 :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nemlig, MPEG4 bruges kun til betalingskanalerne indtil i 2012 hvor man går væk fra MPEG2 og går over til kun MPEG4 :)


    Arh, til de heldige af os som bor i hovedstaden, kan man modtage G-TV MPEG4 (Gaming-TV) helt gratis ;) Men sikke en skod kanal :razz:

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nemlig, MPEG4 bruges kun til betalingskanalerne indtil i 2012 hvor man går væk fra MPEG2 og går over til kun MPEG4 :)


    Det er så ikke helt korrekt ;)
    DR lancere allerede den 1. november DR-HD kanalen som kommer til at køre MPEG4 som en slags test kanal for DR.
    Læs mere om hvilke gratis kanaler du kan få lige her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    Det er så ikke helt korrekt ;)
    DR lancere allerede den 1. november DR-HD kanalen som kommer til at køre MPEG4 som en slags test kanal for DR.
    Læs mere om hvilke gratis kanaler du kan få lige her.


    Ja ok, lige med undtagelse af DR's HD kanal :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tak for svarene


    Så i bund og grund får jeg ikke noget (eller meget lidt i hvertfald) ud af at skifte mit TV ud i øjeblikket. Så tror jeg bare jeg venter til 2012 hvor jeg alligevel skal skifte det ud (eller købe en ekstern boks), og til den tid er det sikkert passende at skifte det ud alligevel.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------