Rådgivning ved køb af laptop

  • Hej tweakers,


    Jeg står og skal til at købe en ny laptop, som skal bruges til henholdsvis studie, light/medium gaming og til at se dvd (evt. blue-ray) på, og jeg har nogle specifikke krav, til hvad den skal kunne:


    Pænt design (stilet, men ikke for kedeligt),
    "Nogenlunde" kraftig mht. gaming (selvom det primært skal være til studie og film),
    God skærm og ordenlig lyd (mht. at se film),
    HDMI adgang,
    Bluetooth,
    Skærm skal helst ikke overskride 15,4",
    Evt. blue-ray afspiller (kommer an på pris).


    Prisen skal max være 10.000 kr.


    Min kæreste skal også til at købe ny laptop. Her vil rådgivning også være meget behjælpeligt. Kravene er de samme med undtagelse af gaming, det spiller ingen rolle hos hende


    Prisniveauet skal gerne være lidt lavere her, ca. 5-8k.


    Tak på forhånd!

  • Jeg har bestilt en hp 6830s. til forskel fra 90% af de bærbere computere der bliver solgt tåler denne computer TÆSK. de tæsk som den får gennem daglig brug. min gamle en nc8230 har fået dagligt tæsk de sidste 4 år. nu skiftes den ud de den er blevet for langsom.


    Lenovo skulle også være godt men de skulle være faldet af på den.


    min bærbare blev med 17" skærm. dels fordi det var de de kunne levere lige nu og at mine øjne bliver lidt trætte ved en 15" efter en times tid.


    Jeg vil påstå at blueray drev i bærbare computere hvor skærmen ikke kan følge med er en modetrend og en fejl.


    De fleste bærbare computere fra HP har DVI udgang men den er "skjult" i docking porten.