4 forskellige skærmsignaler fra 1 computer?

  • Hej alle


    Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.


    Jeg har 4 (tv skærme med opløsning på 1360x768 i vga-mode) skærme som skal fungere som en form for infotavler hvor der skal køre en film på hver af dem (forskellige film eller billedeslideshow).
    dette vil jeg gerne have til at fungerer sådan at jeg har 1 computer til at køre dem alle.


    første spørgsmål, kan dette lade sig gøre?


    Jeg har tænkt lidt over at anskaffe mig en stationær med 2 grafikkort der hver kan køre 2 signaler ud, efter hvad jeg kan huske skulle windows godt kunne sende 1 vindue til hver af de 4 skærme, er dette ikke rigtigt?


    når vi så er kommet så langt, er der så nogen der har prøvet dette før og evt kender et program der kan sådan noget smart som f.eks at køre 4 forskellige film, en forskellig i hvert af de 4 skærme.


    eller evt et "slideshow" program der kan håndtere at køre 4 forskellige jpg slideshow og smide det til 4 forskellige skærme.


    alt er velkommen, kommentarer og andet.


    jeg ved at det nemmestei verden ville være at købe 4 billige rædsler og bare smække dem på, men det er simpelthen et spørgsmål om at der ikke er plads til dette, så det SKAL virke på 1 computer.


    Mvh Og På forhånd tak


    Mesterbob

  • jo det kan fint lade sig gøre, du skal bare køre det som dualview og ikke clone....og jeg mener sli havde et problem med det, så det skal køres som 2 seperate kort (medmindre de har løst det problem)...evt tag 2 nvidia kort i et crossfire bundkort, så er du da sikker på de ikke KAN køre sli :)


    når du så har fået 4 skærmbilleder op, så starter du bare et slideshow, og flytter det til den skærm det skal køre på og maximerer det til vinduet....og så kan du starte det næste (som nok vil åbne på det primære skrivebord) og flytte det til nummer 2...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().