Kan ikke få liv i pc'en

  • Da jeg kom hjem efter weekenden kunne mine pc ikke starte. der er ingen reaktion på tænd/sluk knappen.
    Har så kigget rundt på diverse forums mm for at finde en løsning og har prøvet lidt af hvert.


    - Har prøvet at skifte PSU'en.
    - Har prøvet at koble flere dele fra og starte den op.
    - Har prøvet at starte den ved at sætte reset-knappen til at være start-knap i tilfælde af det var en løs forbindelse.


    Som det ser ud lige nu begynder alle fans at køre (processor, gfx, psu og en der sidder på kabinettet) når jeg tænder for PSU'en (samme tilstand som når man har slukket pc'en).
    Undrer mig noget over hvad det kan være? og hvis det er bundkortet, hvordan kan jeg finde ud af det? tror ikke jeg ligger inde med et der er nyt nok til at afprøve det med mine andre komponenter lige pt.

  • normalt ville jeg sige at det var 12v linien der var gået på din psu, men den har du jo skiftet......det kan dog godt være tilfældet alligevel, og så har du været så uheldig at det har taget andet hardware med sig..gfx kort eller bundkort måske.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvorfor en strømforsyning havde du i først ?


    Mvh.

    Bundkort: Msi k9a2 CF 790 X.
    Cpu: Phenom II 720 (original køler)
    Grafikkort: Radeon 4850 X2 2gb.
    Psu: Antec Earthwatts 650W
    4 gb. Kingston HyperX 800 mhz.
    Maxtor 500 gb.
    OS. Windows Xp Pro

  • Testede mit gfx i en anden pc og der virkede det.
    Men hørte et sted at hvis man havde en usb stik der var gået i stykker så kunne det betyde pc'en ikke ville starte, så rev alle usb'erne ud og nu går det fint og flot igen :)
    Ellers tak for hjælpen!

  • Godt du fandt fejlen. Man skal aldrig give op. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate