Ny Processor

  • Hej drenge og piger :)


    Jeg søger en lidt hurtigere processor, da den allerede er forældet til spil som Far Cry 2 o.l.


    Jeg har en Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33 Ghz (2 CPUs).


    Mit mainboard er GA-P35-DS3P .


    Processore det understøtter :


    http://www.gigabyte.com.tw/Sup…Model.aspx?ProductID=2533


    Det skal være noget, der kommer til at kunne mærkes tydeligt :) Det skal gerne ligge på omkring maks 1000 kr., gerne lidt over hvis det bliver nødvendigt... :)


    På forhånd tak :)

  • Har et Geforce 8800 GTS, og nej, har heller ikke lyst til at overclocke det. Har hørt at det nemt dræber din hardware.


    Bag på eksempel Far Cry 2, som jeg har lidt problemer med, står der pgs¨det lrøver ,omo,i, Pentium D 2,66 Ghz. Så vidt jeg tror, betyder det den processor jeg har, bare hurtigere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mike JezZ
    Har et Geforce 8800 GTS, og nej, har heller ikke lyst til at overclocke det. Har hørt at det nemt dræber din hardware.


    Bag på eksempel Far Cry 2, som jeg har lidt problemer med, står der pgs¨det lrøver ,omo,i, Pentium D 2,66 Ghz. Så vidt jeg tror, betyder det den processor jeg har, bare hurtigere.


    Ved du om du har 320, 512 eller 768 Mb RAM på dit grafikkort?


    Jeg vil klart anbefale dig, at prøve overclocke din processor lidt, jeg tror godt den kan rende 3 GHz. Det er desuden ikke skadeligt for dit hardware, i værste tilfælde formindsker det den gennemsnitlige levetid for din processor fra 5 til 4 år, men da du i forevejen vil skifte den ud kan du vel give det et forsøg ;)


    Hvis du absolut ikke vil prøve at overclocke lidt, så kig efter en brugt E8400 her inde. Den vil du kunne få for omkring 700 kr. ;)

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().


  • Lige det spørgsmål kan jeg ikke svare på. Hvis jeg kører dxdiag, står der at jeg har 2088 MB til rådighed på mit grafikkort, men tror ikke det er det?


    jeg ved desuden heller ikke hvordan man overclocker :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mike JezZ


    Det er vidste et 320 size jeg har ....


    Så er det nok også dit grafikkort som trænger til en udskiftning.
    Hvis du skal holde dig under 1.000 kr, bliver du nød til at købe brugt. Kig efter et 8800GT/GTS 512 Mb og E8400. Hvis jeg var dig ville jeg beholde min processor og vente at se, om et nyt grafikkort ikke er nok, og evt. lære lidt om overclocking ;)

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

  • Bare lidt kedeligt, at efter et halvandet år, allerede at skulle udskifte BÅDE grafikkort og min processor lige pludseligt :(


    Hvad ville så være en mest brugbar løsning? At købe en nyere slags model af CPU og GFX kort eller?

  • Hej Mike.


    Så vidt jeg kan se understøtter dit bundkort sli, hvilket vil sige du sagtens kan anskaffe dig et 8800gts mere og smide i din computer. Men du skal nok lige tjekke om din strømforsyning er kraftig nok;)

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hQnS
    Hej Mike.


    Så vidt jeg kan se understøtter dit bundkort sli, hvilket vil sige du sagtens kan anskaffe dig et 8800gts mere og smide i din computer. Men du skal nok lige tjekke om din strømforsyning er kraftig nok;)


    Nej nej nej. Du må ikke lokke ham til et kort mere.
    1 hans bundkort understøtter ikke sli.
    2 han kan kun bruge et magen til det han har nu hvis det gjorde.
    Mike: Du har et godt setup. Du skal ikke være bange for at oc lidt på din cpu.
    Med det P35 bundkort du har kan du sagtens uden problemer få den til at rende 3000 selv på en stock køler uden det tager skade af det.
    Så skal du sælge det grafikkort du har nu og evt købe et brugt HD4870 de kan ehverves for en 7-800 kr Så er du kørende selv i de nyeste spil med pæne settings, Hvilken skærm har du? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().


  • Der skal dælme et voldsomt overclock til for at nedsætte levetiden på en CPU, gør du det ordentligt har det ingen effekt (og hvis det har, så er det nærmere fra 10 til 9 år) :D

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Mike


    Rolig nu, du kan godt få dit system til at trække nyere spil, i en rimelig opløsning, så du ikke behøver at gå ud og investere de store penge i et nyt setup.


    Ang. overclokking, så er her et link hvor du kan læse dig til hvordan det virker og hvad du skal være opmærksom på, så du ikke er helt på herrens mark hvad det angår.


    http://ocguide.dk/


    Ellers findes de osse et hav af guider på nettet, der omhandler hvordan man gør, uden det går helt i ged for dig.


    http://www.overclockingwiki.org/forums/showthread.php?t=832


    http://forums.anandtech.com/me…did=2057083&enterthread=y



    Som Baloo siger, se om ikke du kan støve et brugt HD4870 op, så er du godt kørende det næste stykke tid igen.



    Her er osse lidt om hvordan du kan hive lidt extra juice ud af dit GFX


    http://www.firingsquad.com/har…800_gtx_gts_overclocking/



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville bare hente Gigabyte´s easy tune og prøve mig frem med det. Alt efter hvilke ram Mike har så kan det program sikkert sagtens hjælpe med et oc i stedet for at prøve alt muligt andet. :)
    Link til Easy Tune5: http://www.gigabyte.com.tw/Sup…ileType=Utility&FileID=49
    Bare vælg den europæiske server. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().

  • Skal jeg have en ny køler for at clocke den til 3?


    Har lige kigget på det der program.. Det aner jeg jo intet om :P Tør slet ikke at rode med det der ser da farligt ud lol :P


    Jeg ved ik engang hvordan jeg ser hvis der er fejl på det hele


    Og det der Easytune der... Har overclocket med Eeasy mode, hvor der er 2 blå streger, og 2 grønne. Det betyder vel det ikke gør så "ondt" på processoren? :P


    Men hver gang jeg genstarter, glemmer den det og "resetter" sig selv. Er det normalt?

  • Hvis vi siger jeg køber i stedet for at Clocke...


    Hvilken processor burde jeg få? Burde jeg få mig et gfx kot i samme serie med mere RAM, og et nyt board til at linke den sammen? Eller et nyt board og købe en ny serie af gfx kort?

  • Jeg tror sagtens din stock Intel køler kan holde den kold nok ved 3.0
    Jeg ville gøre sådan. Hvilke ram har du og hvad for skærm? :D
    Mht at købe skal du være sikker på dit board har nyeste bio rev. Så er en god E8400-8500 det mest oplagte. Men prøv dog for huldene om ikke du kan få den 6550 til at snurre lidt hurtigere.
    det koster jo ikke noget i forhold til at opgradere.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().