Problemer med vista

  • Kære alle brugere af Tweak.dk


    Min pc har over længere tid begyndt at køre langsomt. Jeg prøvede så først at give den en diskfragmentering hvilket ikke hjalp. Jeg skulle så umiddelbart derefter bruge Word som nu ikke vil åbne! Og når jeg vil lukke min pc ned, når den ikke til længere end der hvor der står "Logging out!", så jeg må slukke den manuelt hver gang. Jeg gemte så alle mine vigtige filer på min harddisk 2 (har kun en men den er delt i 2) og ville så bare formatere skidtet.


    Men nu kommer det sjove. Når jeg har sat en Windows cd i min pc, så når jeg starter den går den i stå. Dvs. den viser bare den sorte skærm som normalt, men når ikke vidre. Når jeg så tager cd'en ud. så køre den vidre uden problemer! Jeg kan heller ikke afinstalere Office eller andre programmer.


    Jeg har hele tiden haft antivirus og firewall (først McAfee, nu eset NOD32) og huskede naturligvis at koble den fra nettet da jeg skiftede imellem de 2.


    Håber at der er nogle kloge hovder som kan hjælpe :)


    Med venlig hilsen
    Simon

  • sæt den til at boote fra cd rom som 1 i bios, så burde du kunne starte op og gen-installere windows...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.