Min ram kører for langsomt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mlohnork
    Jeg har 2x2gb corsair dominator pc8500 i mit bundkort, men ifølge cpu-z, så siger den vist at jeg kører pc6400 istedet.


    Hvorfor? :O Og hvordan fikser jeg det?


    billede af cpu-z


    hvorfor: fordi dit bundkort nok kører 1:1 mellem cpu og ram...for at få rammene op skal du gå ind i bios og sætte ram multiplieren op...men spørgsmålet er om du får noget ud af det...grunden til at mange herinde vælger det, er jo at vi overclocker og så ryger rammenes hastighed helt automatisk op, og den øgede hastighed på cpuen udnytter også rammenes båndbredde så man faktisk får noget ud af det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    hvorfor: fordi dit bundkort nok kører 1:1 mellem cpu og ram...for at få rammene op skal du gå ind i bios og sætte ram multiplieren op...men spørgsmålet er om du får noget ud af det...grunden til at mange herinde vælger det, er jo at vi overclocker og så ryger rammenes hastighed helt automatisk op, og den øgede hastighed på cpuen udnytter også rammenes båndbredde så man faktisk får noget ud af det.


    Som han siger. De kan ikke arbejde hurtigere end det svageste led. Og i dette tilfælde må det være fsb. Så hvis du har en fsb på 300 får du ikke noget ud af at dine ram kører hurtigere end 600mhz. Så som jeg ser det har du ingen grund til at få dine ram til at køre hurtigere. Du kan evt udnytte at de kan køre hurtigere ved at prøve at sænke timings. Det kan der være plads til sådan når de ikke kører den beregnede hastighed.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

    Rettet en gang, sidst af Uldar ().