Anbefal en GPS til bilen

  • Familien og jeg skal en smut til USA i sommeren og derfor har vi tænkt os at anskaffe os en GPS da de alligevel er ret dyre at leje derovre.
    Den skal købes her i landet, men ved ikke så forfærdeligt meget om hvad der er godt og skidt - Hvilket er grunden til denne tråd :)


    Kan i anbefale en god GPS til max 3000kr?
    Selv har jeg kigget på TomTom GO 930 efter anbefaling fra min onkel der har 910'eren og er godt tilfreds med denne.


    Krav:
    Stor skærm, helst widescreen
    TMC
    Indbygget batteri
    Helst præinstalleret med kort over USA (det har 930'eren) da disse jo ellers er en mer udgift.
    Max 3000kr

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vil helt klart anbefale tomtom, den bedste gps jeg har prøvet til dato (ved dog ikke hvor godt deres usa-kort er, men dk kører perfekt!!!!)
    Garmin skulle også være et godt produkt


    Mvh Johnny

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Vil helt klart anbefale tomtom, den bedste gps jeg har prøvet til dato (ved dog ikke hvor godt deres usa-kort er, men dk kører perfekt!!!!)
    Garmin skulle også være et godt produkt


    Mvh Johnny


    Ok, det jo godt at høre :) Har også kigget Garmin, men selvom GPS'en er billigere er den uden USA kort og dem vil de lige have små 900kr for hvilket gør samlet pris dyrere end TomTom's 930'er :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Jeg vil også klart anbefale TomTom, deres menuer er meget brugervenlige. Og så virker den! ;)



    /Lasse.

  • Glæd dig. USA er et rigtig fedt land. Alle dem der rakker USA og dets indbyggere ned er som regel folk der ikke ved bare en sk*d om det.


    Jeg har været i USA 6-7 gange med arbejdet, men meget kortvarigt. Derudover har jeg været på ferie der i en lille måned hvor en ven, Esben, og jeg bl.a. kørte tværs over landet (hvis jeg husker korrekt var vi i 19 stater).


    Da jeg var der på ferie (snart 3 år siden) lejede vi en Motorola GPS for $10 om dagen, men det kan ikke anbefales. Den fungerede samtidig som en mobil og man ringede op til en central og fik en rute til der man godt ville hen. Det krævede jo så at man havde mobilforbindelse når man skulle have ny rute. Det var elendigt.
    Jeg har snakket med Esben da han har været derovre 2 gange siden. Første gang med en TomTom GO 900 og anden gang med GO 920 (den første blev hugget i DK imellem de 2 ture) og han roser dem rigtig meget.
    Skulle jeg ud og have en GPS lige nu er der ingen tvivl om at jeg ville vælge GO 930 (i håb om at jeg kommer til USA igen). Esben nævnte også at TomTom i øjeblikket tilbyder 2 års gratis kortopdatering.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Har selv Go 910 den er rigtig fin. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har snakket med Esben da han har været derovre 2 gange siden. Første gang med en TomTom GO 900 og anden gang med GO 920 (den første blev hugget i DK imellem de 2 ture) og han roser dem rigtig meget.
    Skulle jeg ud og have en GPS lige nu er der ingen tvivl om at jeg ville vælge GO 930 (i håb om at jeg kommer til USA igen). Esben nævnte også at TomTom i øjeblikket tilbyder 2 års gratis kortopdatering.


    Anders


    Super super, har også været i USA i 2006, så er nok med på at USA er = AWESOME :crazyeyes:


    Jamen alt peger jo på at man ikke går helt galt i byen med TomTom så det må jo være det jeg skal anbefale for resten af familien.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Har prøvet en (dog et par år gammel efterhånden) Garmin og den faldt ikk lige i min smag.. Virker sådan set godt, men synes den er meget gnidret/uoverskuelig på skærmbilledet... Tomtom synes jeg klart bedre om...

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Jep, med tomtom farer du ikke vild. Jeg har også selv været i USA 2 gange, det er en kæmpe oplevelse, så jeg kan godt sige dig, at der står noget helt utroligt i vente på dig.
    Hvis du lejer biler fra firmaet Hertz, følger der en gps med, nogle gange- den er overraskende nok meget god, da alle serværdigheder er kodet ind i den, og et kort er der også. Men vil nu råde dig til at satse på en tomtom, hvis det er, kan jeg lige høre min papfar ad, hvilken tomtom vi har haft med.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Kan da lige sige at taenk.dk lige har haft en test af 59 gps'er (52 almindelige og 7 smartphones). TomTom indtager alle 10 pladser i top 10 og GO 930 ligger allerøverst.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------