Bundkort til hightower?

  • Jeg har fået fat i et gammelt hightower kabinet, som jeg gerne vil lave om til en server hvor der skal køre linux. Men jeg har et stort problem med at finde det rigtige bundkort der passer ind i kabinettet.! Det eneste jeg har fundet ud af af er at det er et JAI 844 Kabinet (Det står der flere steder), men derudover er jeg kørt fast! Jeg har ikke kunne finde noget om det gamle bundkort der sidder i PT. hverken producent eller type.....


    Der sidder en meget stor bagplade i kabinettet, er der nogen der ved om det er muligt at få en ny type som stadigvæk passer på kabinettet?



    PFT


    Baldur

  • Hvad er det for et bundkort der sidder i nu (navn, type). Hvis det er rigtigt gammelt kan det være et gammelt AT kabinet.


    Hvis det ikke er ATX, så er det værd at overveje hvor meget det kan betale sig at ofre på det, man kan sagtens få ret billige kabinetter hvis det "bare" skal bruges til en server der alligevel skal pakkes væk.


    /ask

  • Jeg er faktisk ikke rigtig klar over hvad det er for et motherboard der sidder i maskinen. Jeg har forsøgt at finde ud af hvad det er for et, men alle løsninger vil have mig til at downloade et / flere programmer til at scanne maskinen. Det helt sotre problem på det punkt er at der IKKE er installeret windows!!! Og alle de anbefalet programmer køre under.......... windows. :-( ...


    det ender nok med at det ryger ud og så må jeg bekoste det det koster for et kabinet med rigeligt plads og med et bundkort der passer til den type kabinet.....


    Det rigtig godt ved dette kabinet er at det ikke har kostet min noget og at der er massere af muligheder for at opgradere på et tidspunkt....Jeg prøver at finde en løsning, men jeg er ikke så fortrøstningsfuld på det punkt!

  • Der må da stå et eller andet fysisk på MB som kan bruges til at identificere det med. Et typenummer, serienummer eller lign.


    /ask

  • Det eneste jeg er kommet frem til er den BIOS eller hvad det er der står nederst på skærmen ved opstart ....


    61-0805-001437-00111111071595 - ALi1621 - 725000-H


    Måske der er andre der kan få noget ud af dette.