Nyt hardware er svær at få til at starde op

  • Har købt ny cpu:Intel i920
    mb:Asus P6T Deluxe v2
    ram: Muskhin 3x2gb.DDR3 1600mhz


    Efter at jeg kørte Xp Pro ind skulle pcer lave genstart,den slukker ned også sker der ikke mere,står bare uden aktivtet på harddisken og ikke noget signal til skærmen.Det lykkes at få gang i pcer,men genstart og opstart er den ikke glad for opstart skal jeg bruge 3-4 forsøg før den kommer igang.
    En kammarat siger at min psu er for lille (Hiper 580w) skal bruge min.650w.
    Så i går kom min nye psu corsair på 850w.Satte den i og pcer stardet op første gang med kun et tryk (hurra)men glæden var kort,satte pcer til en genstart og det samme problem,ingen signal til skærm.
    Så her i formiddags skulle jeg bruge 8-9 forsøg før den starde op,Hvad f..... kan der være galt???
    Man køber nyt udstyr til en formue og så skal der være så store problemer med det.
    Har mest lyst til at sende det tilbage til forhandleren.(sidste dag idag)
    Er modtagligt for gode råd?

  • 1. hvorfor hulen vælge xp pro med 6 gb ram.........½ af dem kan den jo ikke engang se. husk at sætte memory remap til off i bios.


    2. jeg vil gætte på dine ram ikke får volt nok pr default, så du skal nok skrue lidt op for dem..0,1v skulle være nok.......
    mange ddr3 ram skal bruge alt for mange volt i forhold til hvad i7 egentligt vil give dem som default...en ting som mange ikke lige holder øje med når de køber dem. problemet forværres yderligere når man overclocker, da der er en bug, som gør at hvis man sætter ram volt op, så sætter den også automatisk volten til den interne memorycontroller i cpuen op, hvilket gør at man kan brænde den af.
    så check lige hvad dine ram skal bruge for at køre helt præcist..


    3. det har intet med antal watt på din psu at gøre, så din ven har bare kostet dig en masse penge, men kvaliteten af din hiper kan godt have været et problem, da en af deres 580w serier havde store problemer med at de sagde "PUFF" under belastning...men hvis den virker, så var de sådan set fine.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1= har kørt mentest i 6 timer 3x2gb. ram uden fejl


    2= jeg ville også kørre med win7 64bit. men det var systemet ikke glad for.


    3=jeg skulle bruge 3-4 forsøg på at starde den op og reveset-knappen,når du trykket på den,skete der ikke noget!


    4=ny psu gjorde det værre,skule nu bruge 8-10 gange før den stardet op.


    5= ringe til support hos compumail,han mente at bundkortet er defekt.Har nu sendt hele l..... tilbage,er træt af at give mange penge og ondt i håret af at rode med det.
    Men nu må vi se,penge tilbage eller et andet mb. måske en anden type!

  • hiper er også blandt de ringeste PSUer desværre :O

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Lige lidt flueknep***


    Det hedder "StarTE", ikke "StarDe", undrer mig lidt at du godt ved det når du skriver "Genstart" eller bare "Start", men ligeså snart der kobles et "E" på så er det med "D" lol :D

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • forresten angående PSU,så kørtet hiperen med ovre volt på 12 linie (12.19 ) og 5 ( 5.19 )
    og på corsair 850 der kørtet den på 12 ( 12.07 ) og 5 ( 5.07 )


    og nu på mit "gamle hardware" Q66oo 2.4 ghz psu 850w. mb.Asus P5K Deluxe 4x1 gb.Pc8500 corsair


    12 volt ( 11.87-11.93) og 5 volt (5.04)


    til at starde med lå 850w. på 12.02v og 5 på 5.02

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hiper er også blandt de ringeste PSUer desværre :O


    Kommer sandelig an på hvilke du taler om. De mindre og billigere modeller er crap men den jeg har f eks er bundstabil. Man kan ikke sige alle deres psuér er dårlige. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().