opgradering af PC?

  • Jeg har tænkt lidt på at opgradere noget af mit hardware, og der er bundkortet nok det "svageste" led i mit setup.


    Men hvad ville i opgradere hvis i havde min PC?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Doh, det troede jeg stod i min Sig. :)
    Ja jeg clocker, dog ikke så meget som jeg gjorde for et års tid siden, behovet har ikke været der :)
    Min Q6600 kører 400x8 24/7, har ikke fået den op og køre 3.6, men ved den kan, har bare ikke fundet de rigtige spændinger til nord+sydbro.


    Mine temps ligger mellem 26-32 idle (én core er koldere end de 3 andre, skal ha lappet den), og 40-44 ved 100% load.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hvad er dit budget? Det er jo en udemærket maskine du har der, så måske næste skridt skulle være et core i system?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvad er dit budget? Det er jo en udemærket maskine du har der, så måske næste skridt skulle være et core i system?


    Enig, hvis den nuværende klarer det den skal så ville jeg vente med en opgradering og gøre det større til efteråret f.eks.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvad er dit budget? Det er jo en udemærket maskine du har der, så måske næste skridt skulle være et core i system?


    Budgettet er næsten unlimited når vi snakker gradvise upgrades, det er sjældent at en hardware del koster over 4-5000,-


    men jeg tror jeg klapper hesten og venter til efteråret, for som det er nu vil en opgradering ikke give mig en bedre spiloplevelse, om jeg trækker 100 eller 300 fps er mig ligegyldigt.


    Tror bare jeg fik et angreb af "må ha nythardware-itis".
    Har endda annuleret min SSD ordre, venter en generation eller 2 endnu, gider ikke alt det hejs med alignment osv, og venter med at købe indtil SSD´er er kommet derhen hvor man bare sætter lortet til og installerer OS på den og så kører det optimalt.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    men jeg tror jeg klapper hesten og venter til efteråret, for som det er nu vil en opgradering ikke give mig en bedre spiloplevelse, om jeg trækker 100 eller 300 fps er mig ligegyldigt.


    Lyder fornuftigt...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    [Tror bare jeg fik et angreb af "må ha nythardware-itis".


    Det er vel lidt ligesom kvinder har det med sko :))

  • Haha ja det tror jeg du har helt ret i, bortset fra jeg ikke har helt nyt hardware liggende i sakbe og skuffer som jeg aldrig har brugt :D


    Men til gengæld har jeg meget som er blevet brugt en årrække for så at blive skiftet ud med noget andet/bedre, så helt som kvinder og sko er det ikke, men følelsen af at "det må jeg bare eje" er nok den samme :D

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • uuuhhhh haaaa.....hardware-itis, kender godt fornemmelsen, har lige haft et lignende anfald :boxed:.


    Er dog ikke helt kureret for det endnu, men er godt på vej til nå "normal" sindstilstand igen.


    Kuren var, at købe et nyt tastatur, skærm, 4 blæsere og CPU køler :$.


    Jeg har dog fået at vide af IT-lægen, at sidste trin i kuren, kommer til den 1ste hvor der skal købes et nyt GFX, så burde man da kunne gå sommeren i møde sådan nogenlunde, indtil efterårets store opgradering til enten I7 eller den nye I5 :$.


    Skulle der komme et let sommer anfald, er planen, at kurere det med et nyt 5.1 lydsystem af den digitale slags :9xo.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.