Hjælp til Gigabyte GA-EP45-UD3R bundkort

  • Jeg skriver dette indlæg i ren frustration over at jeg ikke kan installere Vista, formodentlig pga. mit nye bundkort X( , selvom jeg har skrevet et indlæg om det samme i Software-sektionen.


    Jeg leder efter nogen der har erfaringer med et Gigabyte GA-EP45-UD3R og installation af Vista, med hensyn til indstillinger, osv.


    Jeg har i 5 dage nu forsøgt at installere Windows Vista, men uden held. Først var der problemer med cd/dvd-driveren og nu kan Vista ikke finde nogen af mine 2 harddiske, og beder konstant om en driver til masselagring. Har prøvet med mange forskellige indstillinger, men indtil videre har intet virket...



    Er virkelig frustreret over det, så håber VIRKELIG nogen kan hjælpe mig... Det ville være super-super-fedt hvis jeg kunne få min computer op og køre snart...



    På forhånd tak :rules:

  • Ved ikke om du har prøvet, (har ikke læst din anden tråd igennem), men prøv at lave din egen windows-skive med integreret drivere med Vlite ;)


    VLite: http://www.vlite.net/
    Guide: http://www.msfn.org/board/inde…d1b57a55&showtopic=114957


    Kræver selvfølgelig at du har adgang til en fungerende pc med dvd-brænder.


    Edit: Selvom det ikke skulle virke, er det altid en rar skive at have liggende, da du kan integrere servicepacks, updates ect, integrere serialkey, og intergere office ect. Gør en re-install meget nemmere :dance:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • SATA RAID/AHCI Mode - Disabled (valgmuligheder: Disabled, RAID,AHCI)
    SATA Port0-3 Native mode - Disabled (vagmuligheder: Disabled (Legacy Mode), Enabled (Native mode)
    Onboard SATA/IDE Device - Enabled
    Onboard SATA/IDE Ctrl Mode - IDE (valgmuligheder: IDE, AHCI, RAID/IDE)


    Det skal lige siges, at jeg ikke har tænkt mig at bruge RAID...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marc1985
    SATA RAID/AHCI Mode - Disabled (valgmuligheder: Disabled, RAID,AHCI)
    SATA Port0-3 Native mode - Disabled (vagmuligheder: Disabled (Legacy Mode), Enabled (Native mode)
    Onboard SATA/IDE Device - Enabled
    Onboard SATA/IDE Ctrl Mode - IDE (valgmuligheder: IDE, AHCI, RAID/IDE)


    Det skal lige siges, at jeg ikke har tænkt mig at bruge RAID...


    Kigger lige i min bios og vender tilbage...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marc1985
    SATA RAID/AHCI Mode - Disabled (valgmuligheder: Disabled, RAID,AHCI)
    SATA Port0-3 Native mode - Disabled (vagmuligheder: Disabled (Legacy Mode), Enabled (Native mode)
    Onboard SATA/IDE Device - Enabled
    Onboard SATA/IDE Ctrl Mode - IDE (valgmuligheder: IDE, AHCI, RAID/IDE)


    Det skal lige siges, at jeg ikke har tænkt mig at bruge RAID...


    Det ser rigtigt ud....

  • hvilken bios køre du med. hvis ikke den nyeste (F5) prøv at flash den. og ellers prøv bare at reste bios.

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marc1985
    Jeg kan ikke bruge cpu-z, fordi jeg jo ikke har et OS installeret...


    Ja det er klart... dumme mig. Har du prøvet med forskellige sata stik? Kun en harddisk forbundet? Kun en stang ram installeret?

  • bios version kan du se inde i bios, men det er højst sansynligt F1. i hjørnet af dit bundkort står der hvilken revision du har, 1.0 eller 1.1. herefter går du ind på gigabytes hjemmeside og downloader den nyeste bios der passer tin din revision. den fil køre du og udpakker den så til en destination på et USBstik, start computeren trykker F8 ind til du kommer ind i en menu, hvor du så kan vælge om bioesen ligger på et stik cd osv. browser dig frem til filen og følger anvisningerne og exit bagefter.. og det er klaret..


    ved ikke om det hjælper, men det er da et forsøg værd held og lykke med det :D


    ps. du kan også se bios version som noget af det aller første tekst på skærmen under opstart.

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

    Rettet en gang, sidst af Fmp ().

  • Okay, har opdateret BIOS til den nyeste, F8, uden resultat.
    Har prøvet med en anden harddisk, uden resultat.
    Taget 2 RAM-stænger ud, så der kun er en i, uden resultat.


    Nu mangler jeg bare at prøve vLite, og hvis ikke det funker, så køber jeg windows xp og prøver at installere det istedet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marc1985
    Okay, har opdateret BIOS til den nyeste, F8, uden resultat.
    Har prøvet med en anden harddisk, uden resultat.
    Taget 2 RAM-stænger ud, så der kun er en i, uden resultat.


    Nu mangler jeg bare at prøve vLite, og hvis ikke det funker, så køber jeg windows xp og prøver at installere det istedet...


    Du kan spare lidt penge ved at prøve med win7 i stedet

  • prøv at brug et andet kabel til hardisken. har prøvet med en hD der ikke ville virke med et helt nyt kabel, skiftede det og det virkede.. det var godt nok esata.

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W