Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 17. december 2003, 21:28

Jeg er kommet til at spilde vand på mit Radeon 9700 PRO kort.

En der ved om det kan betale sig at få det repareret?
Og hvad det sådan ca. koster at få det lavet...

2

onsdag, 17. december 2003, 21:37

Citeret

Originally posted by CraiN
Jeg er kommet til at spilde vand på mit Radeon 9700 PRO kort.

En der ved om det kan betale sig at få det repareret?
Og hvad det sådan ca. koster at få det lavet...

prøv at lægge det til tørre og prøv det
og hvis det så ikke virker ser det sort ud

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

3

onsdag, 17. december 2003, 21:40

det har lagt til tøre i en uge og virker ikke mere... eller det lå og tørede i ca. 1 dag og det virkede ikke og det er ca. en uge siden det skete og det virker stadivæk ikke...

men ved du hvad det ca kommer til at koste at få det lavet... hvis det er alt for dyrt køber jeg sgu bare et 9800 XT

4

onsdag, 17. december 2003, 21:41

Citeret

det har lagt til tøre i en uge og virker ikke mere... eller det lå og tørede i ca. 1 dag og det virkede ikke og det er ca. en uge siden det skete og det virker stadivæk ikke...

men ved du hvad det ca kommer til at koste at få det lavet... hvis det er alt for dyrt køber jeg sgu bare et 9800 XT

Tror desværre ikke der er så mange der kan hvis det er nogle der kan

det bliver nok et nyt

brugte du demineraliseret vand ?(

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (17.12.2003, 21:42)

5

onsdag, 17. december 2003, 21:48

Ja det bliver sq dyrt hvis jeg skal have et nyt... ja jeg brugte demineraliseret vand

6

onsdag, 17. december 2003, 21:55

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

det bliver nok et nyt

Det er stadig vand, dvs at det er stadig ledende..! ;);)

8

onsdag, 17. december 2003, 21:57

Hvad er meningen så med at man skal bruge demineraliseret vand

9

onsdag, 17. december 2003, 22:12

Det er mere Rent, og der opstår vist ikke så meget Kalk som i alm postevand.

MacBook Air - i7 powered ITX build

10

onsdag, 17. december 2003, 22:15

Citeret

Originally posted by DEEF

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

det bliver nok et nyt

Det er stadig vand, dvs at det er stadig ledende..! ;);)

ja men det leder langt dårligere

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (17.12.2003, 22:15)

11

onsdag, 17. december 2003, 22:26

men det leder vist åbenbart godt nok på mit grafikkort :) øv øv

12

onsdag, 17. december 2003, 22:29

Så jeg må sgu nok ud og få fingre i et nyt kort..

13

onsdag, 17. december 2003, 23:00

Citeret

Hey CraiN - håber det er i orden jeg lige poster mit "problem" i din tråd.

Har lige skiftet mit Radeon 9700 kort ud. Så ville jeg sælge det og montere det hos en kollega.
I det jeg har sat det i og skal tilslutte strømmen i det lille stik på kortet vil den ikke rigtigt (og ja i tænker rigtigt) Jeg presser lidt mere og til sidst bukker stikket op ad :O
Nå men jeg bukker det stille og roligt tilbage og det lignede ikke der var noget galt eller knækket, Men når jeg booter maskinen op siger den helt i starten at jeg skal connecte det strømstik :( Altså funker det ikke.

Er der nogen der har nogen anelse om what to do eller skal jeg bare skrotte kortet ? :(

14

onsdag, 17. december 2003, 23:26

Citeret

Originally posted by Aerial

Citeret

Hey CraiN - håber det er i orden jeg lige poster mit "problem" i din tråd.

Har lige skiftet mit Radeon 9700 kort ud. Så ville jeg sælge det og montere det hos en kollega.
I det jeg har sat det i og skal tilslutte strømmen i det lille stik på kortet vil den ikke rigtigt (og ja i tænker rigtigt) Jeg presser lidt mere og til sidst bukker stikket op ad :O
Nå men jeg bukker det stille og roligt tilbage og det lignede ikke der var noget galt eller knækket, Men når jeg booter maskinen op siger den helt i starten at jeg skal connecte det strømstik :( Altså funker det ikke.

Er der nogen der har nogen anelse om what to do eller skal jeg bare skrotte kortet ? :(

er der nogen synlig skade på kortet ?(
har du prøvet en anden computer ?(

15

onsdag, 17. december 2003, 23:50

Citeret

Jeg ville da lige prøve at lodde benene efter på det stik. Kunne jo være lodningen ikke var helt vild med det gymnastik du udsatte benene for. Just a thought ;)

16

torsdag, 18. december 2003, 00:01

kortet duer ikke mere send det til mig :D

ej det burde nok kunne fixes

17

torsdag, 18. december 2003, 01:03

weeee - det virker sg* :D

Det skal så lige siges at den maskine han havde som jeg prøvede at smide det i var sådan en køb-samlet-maskine - nu har jeg lige smidt det i en gammel 600mhz og det kører bare derud

Gad vide hvilket kort jeg skal køre med når jeg får smidt vand på imorgen

Radeon 9700 eller et FX5800 :rolleyes:

Synes ikke rigtigt jeg har kunne mærke den helt store performance forskel - hvad siger i ?

18

torsdag, 18. december 2003, 01:08

Fx'et burde være en lille smule hurtigere imo. i hvertfald i 3dmark01. Det er nok mere lige i 03. Btw. Hvad er dine benches med dit club 3d.

19

torsdag, 18. december 2003, 01:21

Citeret

weeee - det virker sg* :D

Det skal så lige siges at den maskine han havde som jeg prøvede at smide det i var sådan en køb-samlet-maskine - nu har jeg lige smidt det i en gammel 600mhz og det kører bare derud

Gad vide hvilket kort jeg skal køre med når jeg får smidt vand på imorgen

Radeon 9700 eller et FX5800 :rolleyes:

Synes ikke rigtigt jeg har kunne mærke den helt store performance forskel - hvad siger i ?

Du skal da ikke smide vand på det gjorde CraiN og det gik ikke så godt ;)

20

torsdag, 18. december 2003, 01:22

Citeret

Originally posted by scully
Fx'et burde være en lille smule hurtigere imo. i hvertfald i 3dmark01. Det er nok mere lige i 03. Btw. Hvad er dine benches med dit club 3d.

skummelt .... hvor ved du fra at det er et Club 3D ? he he

nå men jeg har flg setup

Barton 2500@2100mhz
ASUS A7V333 (næste skift)
512 pc 2700 ddr
Radeon 9700 og FX5800 (ingen af dem er clocket)

På mit Raddykort kunne jeg i 2001 få 13500 men kun 12700 med FX5800)

Det skal så lige siges at jeg måske skulle geninstallere XP for at få en rimelig sammenligning.

Efter jeg har smidt FX-kortet i er den lidt underlig.
Når jeg lukker maskinen slukker den som den skal - men efter 2 sek begynder gfx-blæser at blæse helt vildt (og jeg gentager selvom den er slukket) og så booter maskinen op igen - dette sker selvom jeg holder slukknappen nede til den dør.

Ergo er den eneste måde jeg kan lukke min maskine på i disse dage, ved at slukke på kontakten på PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.