Ny skærm kan ikke køre i fuld opløsning.?

  • Hey.


    Jeg har lige fået min nye skærm "Samsung SyncMaster 2443NW (Sort) 24 tommer" men gfx kortet vil kun sætte den til 1600x1200, der er an adapter fra dvi til vga i computeren. Men på skærmen står der at anbefalet opløsning er 1920 x 1200 60 htz. Hvis jeg kobler mit tv til gfx kortet, så kan den fint klare max opløsning. Hvad kan der være galt. Mit gfx kort er Sapphire Radeon HD 3870. Det er vel ikke noget med at man maks kan køre 1600x1200 over vga?

  • heysa


    lige umiddelbart fand jeg dette om dit grafikkort


    # Two integrated dual-link DVI display outputs


    * Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)
    * Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content


    så det skulle ikke være begrænset pådit gfx kort....


    [URL=http://]http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=243&grp=3[/URL]


    og din skærm kan klare op til 1920 x 1200 pixels..


    du bruger vel bare det medfølgende dvi kabel til at forbinde mellem grafik kort og skærm ?


    prøv evt. at opdatere din driver til dit grafik kort og skærm

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • ja, måske du har låst Ratio til noget 19 eller 17" - hvis du kommer fra noget der ikke er widescreen evt.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W


  • Jeg bruger et VGA kabel, da det er det eneste der er i skærmen. Derfor har jeg sat en adapter fra DVI til vga i computeren.


    Jeg har prøvet at opdatere drivere til grafik kortet, men dette hjalp ikke.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    kender ikke atis drivere, men det kunne lyde som om du skulle kunne ændre din aspect ratio fra 4:3 til 16:10.


    Den skulle gerne hedde 16:9, jeg har længe brugt computeren til at se film osv. over tv og projektor, der har der ikke været nogen problemer.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    a, måske du har låst Ratio til noget 19 eller 17" - hvis du kommer fra noget der ikke er widescreen evt.


    Hmm. tror ikke at jeg kan have låst den, da jeg som sagt har brugt den længe til at se film, osv. over en Samsung 40" fladskærm.


    Jeg syntes at det virker mærkeligt, at når jeg køre dual view, så tilbyder den at fladskærmen kan køre med en opløsning på 1920x1200, det er så godt nok fra DVI til HDMI, hvorimod den nye computerskærm maks har mulighed for 1600x1200 med et DVI til VGA. har prøvet at bytte stik bag i computeren, bare for at se om det havde noget at sige, men problemet forbliver det samme

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Prøv at installer skærm driveren? (Ikke gfx driver)


    Ellers så lyder det da som om den er "låst" til 4:3 ratio?


    Sådan så kom det til at virke.


    Jeg inst. driveren til skærmen, derefter kunne jeg gå ind i avanceret indstillinger, under skærm indstillinger, og få valgt at få vist alle mulige skærmopløsninger, og wupti så virkede det.


    Mange tak for hjælpen :D