brug for en lille hjælp

  • har prøvet lidt men kan ikk lige finde ud af og lave usb stik om til et netcabel og så i den andne ende et netcabel til usb. hmm det er fordi jeg stå og mangler et pænt langt usb stik ^^


    nogle der kan hjælpe?




    mvh tiba666

  • Hvad skal du bruge et "pænt langt" usb kabel til ? og hvor langt er "pænt langt" ?


    Du kan måske spare lidt småpenge ved at lave det selv, men det kræver at du har styr på hvad du fortager dig. Kræver dog også lige at du kan opdrive de matrialer du skal bruge :))


    Hvis du vil have noget der er tilnærmelsesvist okey, så kræver det lidt mere end bare ledning til ledning. Medmindre vi snakker om et kort stykke, men det er jo ikke tilfældet.


    [Blocked Image: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41aHQD7kPxL.jpg]


    Syntes at USB over længere afstande er noget lort som bør undgås. Hvilket jo heller ikke er noget problem da der findes langt bedre løsninger til transport af data over længere afstande indendørs.


    Især hvis man har behov for noget hastighed på sin overførsel får man et problem med USB. Den Bubbi linker til understøtter f.eks kun USB 1.1 ..... Så håber ikke at du havde tænkt dig at der skal køre en extern harddisk på det :crazyeyes:

  • nej det er bare fora at holde mit fin lodding ved lige ^^ tingene er ikk lige det sværeste at skaffe...
    har en fin genbrugsplads lige ved siden af mig som jeg loder alt fra ander motherbroad switch osv for. ^^ så skal bare vide hvad dele jeg skal bruge ^^ så skal jeg nok mere eller mindre finde ud af det :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tiba666
    nej det er bare fora at holde mit fin lodding ved lige ^^ tingene er ikk lige det sværeste at skaffe...
    har en fin genbrugsplads lige ved siden af mig som jeg loder alt fra ander motherbroad switch osv for. ^^ så skal bare vide hvad dele jeg skal bruge ^^ så skal jeg nok mere eller mindre finde ud af det :P


    Ej undskyld, det lyder simpelthen for dumt det der. Du vil simpelthen prøve og gå ud og se om du kan finde den/de chips du har brug for på en losseplads?! du vil så bruge 10 timer på måske at finde noget der kan bruges. Du vil derefter selv til at "designe" stikket, da du ikke bare kan finde et layout til den slags på nettet. Du skal derefter selv sidde og rode med det, og du skal forstå hvordan det hænger sammen. Ej kammerat. Det simpelthen for dumt det der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Ej undskyld, det lyder simpelthen for dumt det der. Du vil simpelthen prøve og gå ud og se om du kan finde den/de chips du har brug for på en losseplads?! du vil så bruge 10 timer på måske at finde noget der kan bruges. Du vil derefter selv til at "designe" stikket, da du ikke bare kan finde et layout til den slags på nettet. Du skal derefter selv sidde og rode med det, og du skal forstå hvordan det hænger sammen. Ej kammerat. Det simpelthen for dumt det der.


    :goodpost: Må godt nok slutte mig til Helmer her, det vil aldrig kunne betale sig for dig selv at prøve på og lave det.. Tag du hellere og arbejd et par timer og spar de penge sammen.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW