Arbejdscomputer?

  • Min veninde spørger hvad hun skal bruge af hardware til en computer som skal kunne arbejde med store programmer som,,,,


    Multimediedesign
    Dreamweave fuld pakke
    indsign
    Illusstrator
    Microsoft dbprogrammer


    hun vil køre med vista 32 bit eller 64 lige meget,
    det hun vil gå efter er ydeevne, filhentning,,hvor hun kan have 3 programmer i brug på samme tid uden at det går langsomt, og mindst en harddisk på 1 Terabyte, samt en 22 t skærm.
    prisen er fra 5000 til 8000 da jeg ikke helt ved hvad hun skal bruge,,,håber en som arbejder med disse programmer og ved hvad det kræver, som kan hjælpe 80)

  • En core2 quad vil jeg tro med vista 64bit og rigeligt med ram.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg laver selv Multimediedesigns, og bruger rimelig krævende programmer.


    Og jeg vil sige at min nuværende Dell: E8400 C0, 4gb DDR2 PC6400 ram, 500GB. HD2400XT bare ikke er nok, derfor er jeg selv ved at opgradere til noget størrer.


    CPU'en i sig selv er vel rimelig nok, men vil sige at min gamle Q6600 klarede photoredigering bedre.
    Om det var fordi jeg havde flere og bedre ram i eller om det var fordi Quad bare klare programmerne bedre, kan jeg ikke sige...


    Samentidig kan mit GFX ikke klare de store renderinger, så der skal der heller ikke spares - og mangel på GFX kraft i mit nuværende system er nok også grunden at jeg går efter en opgradering.


    Men hvad med denne færdig samlede fra mmvision?
    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99107&type=pcsystem


    Med følgende opgradering:
    750GB -> Samsung 1000GB harddisk (1TB)
    -> Core2Quad Q9400 4x2,66GHz (FSB1333MHz)
    -> Windows Vista Home Premium DK 64-bit installeret m. CD


    i Alt: 7.840,00 kr. (Det er så uden skærm)

  • okay ville det ikke være en fordel at købe en WD Raptor 150GB til styresysten, og så ins de store programmer på den samsung hd, tror du ikke de vil gve noget power til at de programmer vil gå lidt stærkere

  • Jeg havde i mit tidligere system 2 74GB Raptor 10.000rpm i RAID og jov det gik hurtigere med at loade styresystemet og åbne programmer, men jeg synes ikke at overførelseshastigheden til en anden disk var speciel hurtigere end min 7200rpm ekstrene.


    Jeg har hørt igennem omtale herinde at Samsungs F1 serie skulle klare de fleste opgaver godt, og specielt i RAID sammenhæng.