• nu går jeg og tænker på at prøve sli hvor jeg gerne skulle mærke at der sker noget, pt har jeg et asus geforce 280 og vil gerne på et tidspunkt have et mere med vand på, men det koster jo mindst 3500 med det hele, så venter lige med det. Nu vil jeg gerne prøve at køre med et mindre kort, bare for at prøve, så ville høre om der er nogle som har en god ide til et kort til ca 1000, eller ville det være dumt,,,har aldrig prøvet sli,

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    okay synes bare der var nogle der snakkede om at det var lige meget, det vil sige at jeg skal have et asus geforce 280,,,,som er den samme som min,,,


    Ja det ville helt klart være at foretrække. Et andet geforce 280 fra en anden producent kan også gøre det. Det vigtigste er at de har samme gpu-chip.

  • sagt med andre ord, det skal være et 280 men stort set lige meget hvem der laver det bare det er et 280!!!

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

    Rettet en gang, sidst af dMITIj ().

  • en god ide ville være at læse nogle flere tråde og test omkring SLI, der er ikke så forfærdeligt meget at hente ved at sætte 2 grafik kort i, ved de fleste spil får du max 10 % flere fps, så det er jo nogle dyre 10 % hvis du spørger mig.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    dyas så det du siger, er at hvis jeg vil have mere performance, så skulle jeg måske får mig et geforce 295, istedet for at køre 2 geforce 280 hahaha


    Naaah.. Kommer an på hvad du spiller..


    Tjek http://www.slizone.com under SLI-games - Hvis de spil du spiller mest er listet, er der noget at hente med SLI, og billigere end et GTX295..


    Kører selv Quad-SLI :)

  • ja det vil jeg da også gerne vide kenny, jeg har endnu ikke set noget test af spil der giver dig 1,5 x mere kraft i spilene....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    ja det vil jeg da også gerne vide kenny, jeg har endnu ikke set noget test af spil der giver dig 1,5 x mere kraft i spilene....


    Det er meget forskelligt fra kort til kort.


    Her kan man se at man med et 7600GT har mere fordel end med et 7800GT:
    [Blocked Image: http://www.firingsquad.com/har…ce/images/slifear1024.gif]


    7600GT sli: 146,6% i forhold til normal.
    7800GT sli: 133,7% i forhold til normal.



    Forresten Dyas, din signatur er for høj, læs reglerne for her.

  • SLI har vel omkring en 20-30% procent fps forøgelse i spil maks måske lidt mere i wankermark programmerne.


    Den eneste rigtig grund til at bruge SLI er højere benchmark score og prale effekten med at kunne sige "haha noob jeg køre med to kort i SLI :razz:"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    SLI har vel omkring en 20-30% procent fps forøgelse i spil maks måske lidt mere i wankermark programmerne.


    Den eneste rigtig grund til at bruge SLI er højere benchmark score og prale effekten med at kunne sige "haha noob jeg køre med to kort i SLI :razz:"


    Er enig for bench´s skyld og pral det er ikke så meget generelt i spil dog er don mads skrive enkelte spil hvor sli er en fordel se hans link på club sli. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    SLI har vel omkring en 20-30% procent fps forøgelse i spil maks måske lidt mere i wankermark programmerne.


    Den eneste rigtig grund til at bruge SLI er højere benchmark score og prale effekten med at kunne sige "haha noob jeg køre med to kort i SLI :razz:"


    :clap: sådan, jeg ville ikke sige noget, men jeg er helt enig :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    SLI har vel omkring en 20-30% procent fps forøgelse i spil maks måske lidt mere i wankermark programmerne.


    Den eneste rigtig grund til at bruge SLI er højere benchmark score og prale effekten med at kunne sige "haha noob jeg køre med to kort i SLI :razz:"


    Skal jeg så sige dobbelt-noob, når jeg kører med 4? :razz: :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Er enig for bench´s skyld og pral det er ikke så meget generelt i spil dog er don mads skrive enkelte spil hvor sli er en fordel se hans link på club sli. :)


    Jeg har altid ret :D


    Jeg kan ihvertfald bestydeligt mærke mit SLI i Crysis, COD4/5 og Medal og Honor :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Jeg har altid ret :D


    Jeg kan ihvertfald bestydeligt mærke mit SLI i Crysis, COD4/5 og Medal og Honor :)


    Nemlig også de spil der drager nytte af SLI og Crossfire ;)