Nyt MB, CPU & RAM + spørgsmål om køb af hardware i Tyskland

  • Hey tweakere.


    Er der nogen af jer der kender til nogle tyske sider hvor det er muligt at betale med visa? Har allerede kigget i køb og salg sektionen, så lad vær med at foreslå det ;)


    Har selv kigget lidt på http://www.kmelektronik.de/.



    Jeg har tænkt mig at købe:
    CPU: Intel Pentium E5200 2x2,50GHz
    MB: MSI P45 Neo3-FR P45
    RAM: 2GB Mushkin SP2-6400+ CL5 KIT


    Derudover vil jeg gerne høre om nogen har nogle forslag til forbedringer af ovenstående, uden at det koster mere?



    På forhånd tak :)

  • Nu ved jeg godt at det helst ikke må koste mere - men synes seriøst du skal overveje at købe en Phenom II X4 940 (3.0Ghz QuadCore)..


    Bundkortet til den koster det samme, som det bundkort du har fundet.
    Den kan benytte de samme ram, som du har fundet.
    Den yder langt, langt, bedre end den dualcore der, og den er kun ca. 1000kr dyrer (danske priser sammenlignet med tyske, så sikkert endnu mindre i tyskland) ...


    Blot et foreslag... Personligt ville jeg ihvertfald IKKE gå ud og købe et Core2Duo system pt. hvis jeg skulle opgradere.


    Hvis PCen ikke er til gaming men bare til alment kontorarbejde så ignorer overstående :oops:

  • Nu er sandheden den at jeg sidder med et system bestående af en amd 4000+, 2gb g.skill value ram og et asus a8n sli deluxe, så man kan roligt sige min computer trænger til en overhaling.


    Jeg bruger dog sjældent computeren til at spille tunge spil på (spiller hovedsageligt css og bf2), så derfor er en større opgradering ikke nødvendig. Dog er jeg ved at blive halvtræt af min sløve amd, så en nyere dual-core ville gøre underværker.


    Det skal nok også lige siges at jeg intentioner om at overclocke mit nye system, så det skal ikke være såen at jeg køber en god cpu og så sparer nogle penge på bundkortet og køber et asrock.


    Mit budget siger 1500kr med fragt, og JA jeg ved godt man ikke får "gamer-hardware" for det, men det kan umuligt blive ringere end det jeg har! ;) hehe


    Men tak for forslaget :)

  • Ja, så er det jo en hel anden sag - synes det ser meget fornuftigt ud så, og tvivler på det kan gøres meget billigere.



    Hvilket graffikort sidder du inde med på nuværende?

  • Hej Kenny


    Jeg har selv måtte leve med en meget lign. maskine som du beskriver, fik solgt stumperne til lidt penge og købte brugt, mobo, ram og cpu. Fik det til 1500, oc'ede lortet lidt og har pludseligt dobbelt op++ på FPS i ALLE spil. Kan sq godt betale sig at kigge lidt og sende et par PM's til folk, det vil spare dig mange penge, eller giver mere til samme beløb om du vil ;) Det behøver ikke være en i7 eller Phenom II system før spil kører fint.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seab
    Ja, så er det jo en hel anden sag - synes det ser meget fornuftigt ud så, og tvivler på det kan gøres meget billigere.



    Hvilket graffikort sidder du inde med på nuværende?


    Lige nu har jeg et Sapphire x1950pro med 512mb ram, så synes ikke det er der den trænger til en opdatering da det gfx stadig ligger i top 30-40 stykker. Det clocker også helt fint med en Zalman VF-900.


    Og er ikke så meget for at købe brugt, med mindre det er af nogen jeg kender. Har nemlig lige købt noget brugt af en ven, men det røg hen i den anden computer jeg har, så jeg mangler stadig at få opdateret den her ;)