Hvis man trænger til ny MP3-afspiller, hvad skal man så købe?

  • Ja, spørgsmålet er vel egentlig nogenlunde simpelt, også alligevel ikke - for mit vedkommende.


    Jeg har en række krav:


    - 4-8 GB eller måske mere


    - Lille og diskret


    - Stort display er ikke en nødvendighed


    - God batteritid


    Jeg har idag en NW-E505 fra Sony, og den er jeg rigtig glad for. Den har sådan set alt det nødvendige bortset fra plads.


    Nogle forslag?


    Faldt iøvrigt over denne her:


    [Blocked Image: http://www.infosyncworld.net/resources/products/sandisk/sandisk_sansa_clip_4gb_i00.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Syntes en Ipod Nano ku leve godt op til dine krav.
    Og heldigvis kan man bruge Winamp til at overfører med med et lille plugin.


    Mvh Madsen


    Bliver den ikke nem ridset?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Bliver den ikke nem ridset?


    Den nye Nano er lavet i anodiseret aluminium (i stil med iPod Mini), så eneste sted den er direkte sårbar ar display regionen, ligesom alle andre afspillere er det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    Den nye Nano er lavet i anodiseret aluminium (i stil med iPod Mini), så eneste sted den er direkte sårbar ar display regionen, ligesom alle andre afspillere er det.


    Okay, så lyden den straks mere interessant.

  • tror altså godt der kan komme ridser i selvom det er anodiseret aluminium.. :razz:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • uanset hvor jeg har læst om mp3 afspilllere så er det enten Ipods, eller sony der får de bedste anmeldelser, personligt ville jeg vælge en ipod.....de er bare så mega seje...

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    tror altså godt der kan komme ridser i selvom det er anodiseret aluminium.. :razz:


    Det var nu heller ikke pointen med mit indlæg ;)
    Det var mere som hentydning til at langt de fleste iPod er lavet af plast og chromeret alu, begge dele næsten suger ridser til sig...!
    Anodiseret alu er en hel del mere hårført.
    Jeg har selv en iPod Shuffle 2G 2GB, lavet i samme overflade behandling.
    Det er ikke sjældent set at den ligger i en lomme med nøgler, mønter eller andre ting kendt for at kunne ridse - og eneste sted den er ridset er i "æblet" bagpå, hvor den er graveret...


    Min mor har den nye nano, jeg vil umidelbart sige at de to iPod jeg syntes har uden tvivl den bedste lyd det er den nye nano og iPod touch.
    De lyder ret godt


    ..men der er da andre alternativer end lige iPod ;)
    ..den Sansa du har kigget på lyder absolut også interessant, og så kan den da så vidt jeg husker spille Flac, right?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Jeg har en ipod shuffle, og jeg må sige at jeg blev meget skuffet - er i det hele taget godt træt af appel, så jeg invisteret i den Sansa du har billed af og det er den bedste mp3 afspiller jeg har haft til dato. :D


    heh.. gætter jeg på..



    men nå.. jeg ville aldrig vælge en Ipod.. mest fordi den jo bruger apples itunes.. og ja.. det skal vel være mp4 format.. gætter jeg på.. så det holder jeg mig mest fra.. og bruger bare min mobil som MP3 afspiller..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().


  • Det er så ikke helt korrekt.
    Du kan sagtens overføre med Winamp, som der allerede er blevet nævnt én gang.


    Jeg har selv en iPod Nano (third generation), og den er jeg glad nok for.
    Har købt et lædercover til, så jeg undgår ridser på skærmen osv og samtidigt får et super fedt look på den.
    Det som gør at jeg foretrækker iPod er uden tvivl at det er så fandens nemt at bladre rundt i dit musik i forhold til en mp3 med enormt lille display og uden den smarte "rullefunktion".

  • Jeg har en erfaring med Creative, ligger godtnok et par år tilbage men så vidt jeg har kunne se hver gang jeg får en i hånden så er de (stadig?) bygget af 100% plast.
    Erfaringen fra dengang er at det for det første bliver enormt hurtigt grimt af fx ovennævnte eksempel som nøgler og mønter samt det bare ikke virker som en kvalitets vare i hånden...

  • Hvis jeg ikke havde en ipod og skulle ud og have en lille MP3-afspiller som udelukkende skulle bruges til musik, så ville jeg vælge en iPod Nano.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    men nå.. jeg ville aldrig vælge en Ipod.. mest fordi den jo bruger apples itunes.. og ja.. det skal vel være mp4 format.. gætter jeg på.. så det holder jeg mig mest fra.. og bruger bare min mobil som MP3 afspiller..


    med uvidenhed & gætterier kommer man ikke langt :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvis jeg ikke havde en ipod og skulle ud og have en lille MP3-afspiller som udelukkende skulle bruges til musik, så ville jeg vælge en iPod Nano.



    med uvidenhed & gætterier kommer man ikke langt :crazyeyes:


    Rent teknisk set så er MP4 formaterne (WMA, AAC osv) også et kvalitets messigt skridt op i forhold til MPEG2 formatet MP3 ;)
    Men lad nu det ligge...

  • nej det gør man ikk..


    men hvis jeg skulle ha en MP3afspiller.. i stedet for min mobil, som jeg bruger til det..


    så skulle det altså være en hvor man bare kunne trækker sange over i, og ikke skulle ha et program installeret.. om det så enten er winamp eller itunes.. det gider jeg ikk.. heh..


    og tager jeg helt fejl når jeg siger at en Ipod skal bruge mp4..? for det er jeg heller ikk fan af.. MP3 eller os skal det være flac/CD kvalitet..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    og tager jeg helt fejl når jeg siger at en Ipod skal bruge mp4..? for det er jeg heller ikk fan af.. MP3 eller os skal det være flac/CD kvalitet..


    Ja, det gør du.


    Understøttede lydformater : AAC (16 til 320 Kbps), Beskyttet AAC (fra iTunes Store), MP3 (16 til 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formaterne 2, 3 og 4), Apple Lossless, AIFF og WAV

  • Det med at skulle have filerne igennem et program kan måske være lidt irriterende, men dette gør jeg allerede idag.


    Det betyder såmænd bare, at der kan være nogle flere numre på den sparsomme plads, som min nuværende afspiller tilbyder.


    Men den ekstra plads, som nutidens afspillere kan tilbyde, så vil det være rart at kunne springe det led over. Så gider jeg ikke at tænke så meget på, om alle sangene ligger i den og den kvalitet - bare de er der :dance: