Højtalere - Hvad skal hun have?

  • Kæresten vil have nye højtalere, men har et par punkter, der gør at jeg ikke aner en klap om hvad der er noget værd nu om dage.


    Hun er vild med lyden fra mit Z-5500, men størrelsen kan hun slet ikke kapere!


    Så vi leder efter et 2.1 sæt, med god lyd, en bas der uden problemer kan høres, og et budget i omegnen af 1000-1200,- og gerne under.


    Bassen skal ikke buldre fuldstændig vildt som min Z-5500 kan præstere, men dog være det man kan kalde kraftig til et lille sæt :)


    Jeg har kigget på dette, men ved ikke om der er andet bedre? Kender som sagt slet ikek til det marked, købte mine for 1½ år siden.


    http://edbpriser.dk/Products/L…095&searchArea=&Soegeord=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvad med noget JBL? http://edbpriser.dk/Products/L…183&searchArea=&Soegeord=


    En af mine venner har dem og de spiller faktisk ikke særlig godt efter min mening. Inden jeg hørte dem første gang havde jeg store forventninger da det jo var JBL, men de skuffede en hel del.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    En af mine venner har dem og de spiller faktisk ikke særlig godt efter min mening. Inden jeg hørte dem første gang havde jeg store forventninger da det jo var JBL, men de skuffede en hel del.


    Anders


    Ok har ikke selv hørt dem, men kun hørt godt om dem. Så må der findes et alternativ :D De her for udemærket kritik. http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?Bedom=true&ID=234272

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Har selv et Z-5500 sæt, og ja det er skam godt til prisen og størrelsen taget i betragning.


    Faldt over dette http://www.alteclansing.com/in…detail&iproduct_id=fx4021
    Kender det ikke, men hvis jeg skulle have et 2.1 sæt ville det være en god kandidat.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Har selv et Z-5500 sæt, og ja det er skam godt til prisen og størrelsen taget i betragning.


    Faldt over dette http://www.alteclansing.com/in…detail&iproduct_id=fx4021
    Kender det ikke, men hvis jeg skulle have et 2.1 sæt ville det være en god kandidat.


    Ser meget lækre ud!


    Men er lidt skeptisk over for de få watt der er i det, og at de 2 bass-enheder kører i 8ohm...?


    Er der nogen reviews af det? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    De bliver lige svage nok.. Der skal en rigtig sub til :)


    Nogle højttalere jeg selv har og som jeg flere gange har anbefalet er Empire R1900 TII. De er fremragende på faktisk alle punkter. Det er mig der har skrevet bedømmelsen af dem så der kan du læse min mening. De er dog lidt store og derfor nok ikke noget for din kæreste, men det er mere for at vise at man altså godt kan få god lyd med 2.0 systemer og specielt musik er det godt til.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Du kan ikke altid bruge watt-tallene til noget. Det er noget med hvor mange ohm og sådan noget. Jeg er ikke selv helt inde i det. Nogle opgiver overdrevent høje watt-tal, men det betyder ikke nødvendigvis at de spiller højere (eller bedre) end nogle med kun det halve watt-tal.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nogle højttalere jeg selv har og som jeg flere gange har anbefalet er Empire R1900 TII. De er fremragende på faktisk alle punkter. Det er mig der har skrevet bedømmelsen af dem så der kan du læse min mening. De er dog lidt store og derfor nok ikke noget for din kæreste, men det er mere for at vise at man altså godt kan få god lyd med 2.0 systemer og specielt musik er det godt til.


    Anders


    De ser ihvertfald rigtig lækre ud.. Det hun hører mest af er sådan noget R 'n B knep - så de skal gerne kunne få et glas vand til at bevæge sig hvis de fx. står på bordet - Er bassen i dem hård nok til det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvis der skal være lidt bund bas så vil sådan et Z 2300 sæt være det man skal gå efter :)


    Det er det vi er ude i - Der skal vibrationer til! :)


    Btw, mit TJ07 vi pludrede om på HWT er modtaget, og lige så dejligt som du sagde.. Projekt "Skær-Det-I-Stykker" er på vej :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Det er det vi er ude i - Der skal vibrationer til! :)


    Btw, mit TJ07 vi pludrede om på HWT er modtaget, og lige så dejligt som du sagde.. Projekt "Skær-Det-I-Stykker" er på vej :))


    jeg har selv et Z-2300 som har nogle år på bagen efterhånden og det spiller stadig ligeså godt som da jeg købte det, det er et købt jeg aldrig har fortrydt jeg købt, og der er mega dejlig pass, som os ka redures på kontrolleren så nemmere ka det ik blive :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Det er det vi er ude i - Der skal vibrationer til! :)


    Btw, mit TJ07 vi pludrede om på HWT er modtaget, og lige så dejligt som du sagde.. Projekt "Skær-Det-I-Stykker" er på vej :))


    Hehe godt nok vi skal se pics når du kommer så langt :D


    Men back on topic.


    Hvis kæresten er parat til at ofre lidt flere penge på det så ville jeg nok kigge efter nogle reol hifi højtaler og en lille forstærker evt en lille sub.


    Så for hun klasse lyd der står lyden fra sådan et Z 2300 sæt med flere længder :cheers:


  • Det tror jeg aldrig hun kan lokkes ud i.. Men det bliver mit eget lydprojekt næste gang :)


    Og der kommer ikke billeder af forløbet af 07'eren.. Det gider jeg ikke :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Det tror jeg aldrig hun kan lokkes ud i.. Men det bliver mit eget lydprojekt næste gang :)


    Og der kommer ikke billeder af forløbet af 07'eren.. Det gider jeg ikke :D


    Sad selv på et Z3E logitech før og skiftede til et par Audio Pro hifi højtaler og er du så fra den de spiller godt.


    Købte dem brugt to styk 600 kr også havde jeg selv en forstærker billigere kan det hvis ikke gøres uden at det går ud lyd kvaliteten :)


    Hvis du ikke poster billeder af dit TJ07 så gør jeg det fandme når det bliver lakeret :D


  • Ingen billeder af forløbet som sådan, kun de store ændringer :)


    Mit projekt er komplet NAD inkl. fladskærm, og Dali lyd, når vi er flyttet :)

  • Hvis hun kan lide Z5500 men ikke har plads til 5.1 er der intet andet bedre valg end Z-2300
    Jeg var i præcist samme situation, havde "forelsket" mig i nogle kammeraters Z-5500 men desværre var der ikke plads på værelset den gang (2 eller 3 år siden tror jeg).


    Siden da har mit Z-2300 fulgt mig og er nu med i lejligheden hvor det stadig spiller lige så godt som da jeg fik det. Som puma også er inde på kan subben justeres efter behov på controlleren så det er bare perfekt.


    Og tro mig, det kan spille RIGTIG højt og samtidigt levere ren lyd, subben tæsker bare med uden problemer.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2