Quad Vs Duo

  • er ved at bestille min intel pc nu blev anbefalet en E8400 cpu men hvorfor ikke den
    Quad (Yorkfield) Model Q9400 i stedt??


    prisen er cirka 500kr mere men er en quad ikke bedre som core? de har samme cache og fsb


    http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2114167&lokation=


    meget gerne et hurtigt svar hvad foretrækker i og hvorfor?


    og hvis det skulle være duo ville en E8500 ikke være at foretrække i stedt for E8400 der er 130kr til forskel. men ved ikke om de måske har haft problemer med E8500 siden det ikke er den jeg har fået foreslået

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Altså folk vælger tit E-modellerne til Gamer computer og Q-modeller til når der skal laves mutitasking..


    Du burde tage en E8500 hvis din computer kun skal bruges til gaming og så OC den til omkring 4ghz, så er du godt kørende.. =)


    Hvis du vil have dig en computer til film redigering/CAD og den slangs ting burde du tage en Q model..


    E-modellerne er lettere og OC end Q modellerne pga de sluger mindre power.. Plus de er billigere pr MHZ derfor de bliver valgt til gamere computere.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Tjaa,idag ville jeg vælge en quad,for det første er jeg vild med GTA4,derudover ligner det at fler og fler spil,desværre,er portede fra konsollerne,og deraf understøtter multicore.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Tjaa,idag ville jeg vælge en quad,for det første er jeg vild med GTA4,derudover ligner det at fler og fler spil,desværre,er portede fra konsollerne,og deraf understøtter multicore.



    Synes bare du får meget ud af og OC en E-model op til 4ghz hvilket ikk kræver det vilde at hverken køling eller bundkort/PSU (V-stabilitet jeg tænker på her)


    Hvorimod en Q model her stiller lidt større krav efter mine erfaringer.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • madz, tror vist GTA4 er det eneste spil, tager du et spil som Crysis el. Crysis Warhead og du har en Quad-Core processor så bruger den kun 1kerne fuldt ud i de tests jeg har set, hvor imod på en dual-core så bruger den begge kerner, ved ik men er Crysis ik stadig et af de spil som kræver mest, jo mere detajler man vil ha på?

  • okey lyder som om det blir E8500 så. vil i mene den kræver mere end standard køleren til oc når jeg sætter den i et antec nine hundred two med 2 kølere lige omkring cpuen??


    og hvad skulle det være for noget kølerværk så gerne noget der ikke larmer.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    okey lyder som om det blir E8500 så. vil i mene den kræver mere end standard køleren til oc når jeg sætter den i et antec nine hundred two med 2 kølere lige omkring cpuen??


    og hvad skulle det være for noget kølerværk så gerne noget der ikke larmer.


    Det vil nok være en fordel, hvis du vil op i lidt højere frekvenser, at købe en ny køler. Denne her Xigmatek giver god køling for pengene. Hvis du vil have lidt bedre køling skal du nok op i en TRUE eller noget fra Noctua. ;)

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • ok det er jo ikke den vildeste udgift så mon ikke bare jeg starter med den standard køler hvis jeg vil have noget mere power og vil oc kan jeg jo altid få en ny køler hjem..


    hvad med kølepasta det er efterhånden nogle år siden jeg selv har sat en køler på. køber nok det der hedder arctic silver 5 eller sådan noget kan jeg bare bruge det jeg smider på første gang eller skal det af og noget nyt på når jeg skifter køler??

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1