Power Plant

  • Goddag til folket!


    Det er en hel de år siden jeg har været på de her forums og hardware markedet. Er helt forvirret! Dengang jeg forlod scenen var der lige kommet 64Bit fra Amd og jeg investeret 4000kr i en 3400+ tror jeg den hed. Idag kan jeg finde den samme Cpu til ca. 400kr og 20.000 i 3dmark 01se er under standart :ohmy: Så jeg håber på lidt vejledning i mit næste køb da jeg ca. er 5år bagude.


    jeg skal bruge et powerplant af en stationær til at redigere video på. De flaskehalse jeg har på min nuværende maskine er ALT for langsom harddisk! og mangle på processor kraft!


    - Så vægtningen er super hurtig Lagerings mulighed (man ikke bruger harddisk længere? SSD?)
    - Super kraftig CPU!


    Systemet skal kun være:
    Cpu
    Bundkort
    Ram
    Graffikkort
    Harddisk
    Strømforsygning (Har en 300watt læggende men regner ikke med den er tilstrækkelig længere).


    Der skal ikke overclockes noget specielt.


    Jeg har selv kigget og rodet rundt på edbpriser og kommet op med et systemet som jeg tror er noget i den retning jeg gerne vil:


    Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
    Gigabyte GA-EX58-UD3R (Nogen der kan fortælle mig forskellen på UD3R/UD4P/UD5?)
    OCZ Platinum 3 x 2 GB (DDR3 PC10666 7-7-7-20)
    Sapphire RADEON HD 4870 (PCIe 2.0x16 512 MB)
    OCZ StealthXStream 600watt
    Transcend 2.5" Solid State Disk 128 GB Sata300


    Alt i alt: Ca. 8000kr.


    Jeg behøver ikke mere lageringplads end de 128gb til min arbejdsmaskine. Hvordan er erfaringerne med SSD på markedet? Er de værd at investere i allerede? Jeg kunne jo få 2TB diske og køre i RAID0 til da halve penge. Men også kun den halve yddelse?? Jeg skal bruge fuld knald på lageringen.


    Hvis nogen mener at jeg sagtens kan bruge et mindre stærkt graffikkort eller burde købe en anden type CPU så kom endelig med forslag evt.


    Tak for jeres tid
    Klaus

  • SSD har vidst nogle problemer når der skal skrives til dem, så jeg ville vælge nogle WD black caviar og køre i raid, og så have noget mere plads. et par velocioraptors i raid til OS og så skulle du være ret godt kørende. Nu er der en del der snart vil anbefale dig at købe samsungs F1 diske, men der har desværre været en del defekte af dem på det seneste.


    en anden ting kunne være en corsair psu istedet, den burde kunne skaffes lidt billigere for en tilsvarende, uden at det koster på kvaliteten.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.