Hørebøffer (PC): Sennheiser HD 201 G4ME?

  • Jeg skal købe nogle hørebøffer til denne computer: http://topdata.dk/product.asp?product=5610


    Men synes ikke rigtigt, at det fremgår hvilket lydkort, der medfølger? Jeg vil gerne have en god lydoplevelse, men jeg gider ikke bruge 750 kr. på høretelefoner (som i øvrigt er min max grænse) på høretelefoner, hvis lydkortet ikke kan følge med. Derfor vil jeg høre, om jeg ikke bare bør smide 300 kr. efter HD 201, når jeg ikke rigtigt ved hvor meget lydkortet kan levere.


    Bør jeg overveje andre hørebøffer (evt. HD 515) / en helt anden computer?

  • Har du ikke en firstærker af en slags du kan route lyden igennem? - og så trække lyden til bøfferne ud der?


    Jeg skal ikke ligge skjul på at jeg selv vægter god lyd meget højt, så hvis du har en forstærker du kan køre bøfferne igennem så køb dem. Hvis ikke du har det, så hænger du vidst på en halv-dårlig lyd - men lydkortet er i det mindste ikke integreret i motherboardet, så så vil nok ikke have vildt meget støj - bare en vag lyd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    Har du ikke en firstærker af en slags du kan route lyden igennem? - og så trække lyden til bøfferne ud der?


    Jeg skal ikke ligge skjul på at jeg selv vægter god lyd meget højt, så hvis du har en forstærker du kan køre bøfferne igennem så køb dem. Hvis ikke du har det, så hænger du vidst på en halv-dårlig lyd - men lydkortet er i det mindste ikke integreret i motherboardet, så så vil nok ikke have vildt meget støj - bare en vag lyd.


    Hjælper jo så desværre bare ikke super duper meget at sætte en forstærker på et elendigt lydkort vel? ;)

  • det jeg tænker er at hvis han har en forstærker stående alligevel, så har han mulighed for at give bøfferne tilstrækkelig strøm - det kan udgangen fra et lydkort sjældent. Eftersom kortet ikke sidder på motherboardet vil jeg tro at noise nivauet vil være ok - medmindre det er et virkeligt gammelt kort.

  • Tak for jeres svar.


    Jeg har ikke en forstærker, og må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det - så en forstærker er nok udelukket. Men jeg går ud fra at det lydkort, som topdata angiver, er af ringe kvalitet? I så fald bør jeg da købe et med til computeren? Og investere i et lidt dyrere headset alá HD 515?


    Igen, jeg er ikke total lyd-entusiast, så jeg vil ikke smidt et ubegrænset antal kroner efter det. Men vil gerne ofre en 800-1000 kr. på lyd, hvis det velogmærke er en klar forbedring til standard-lydkortet og et par, 2-300 kr.'s, høretelefoner...


    Håber I kan følge mig...

  • jeg tror egentligt som udgangspunkt at det lydkort er ok - du kan evt ringe til forhandleren og høre hvad det er for et lydkort - altså exact model nummer - hvis du smider en pm med det til mig kan jeg godt lige tjekke hurtigt om det er noget bras.


    hvis du gerne vil bruge 1000 kr. så vil den bedste løsning nok være en lille headphone amp og et par bøffer. (500 kr hver)


    jeg ved ikke hvad man kan få af headphone amps i danmark men ellers så køb noget fra tyskland

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    jeg tror egentligt som udgangspunkt at det lydkort er ok - du kan evt ringe til forhandleren og høre hvad det er for et lydkort - altså exact model nummer - hvis du smider en pm med det til mig kan jeg godt lige tjekke hurtigt om det er noget bras.


    hvis du gerne vil bruge 1000 kr. så vil den bedste løsning nok være en lille headphone amp og et par bøffer. (500 kr hver)


    jeg ved ikke hvad man kan få af headphone amps i danmark men ellers så køb noget fra tyskland


    Den eneste headphone amp jeg lige kender er i HIFI Klubben til en tusse. Denon vistnok. Men det overskrider budgettet ret heftigt. :))

  • Hey igen, og endnu en gang tak for jeres fine hjælp.


    Hmm, så jeg skal altså have fat på sådan en amp, hvis lyden skal være god? Dvs. at man både skal tænke på amp, headset og lydkort når man handler hardware til lyd?


    Men I vil altså anbefale mig at købe den sidste amp der linkes til? Vil det så være fint at køre 515 Sennheiser gennem dem - eller skal jeg se på andre headsets?


    Mvh


    ps. det er ikke overkill at smide penge efter en amp, når hørebøfferne kun koster 500 kr., og lydkortet formodenligt kun er halv-godt?

  • Jeg ville nu heller ikke købe en amp i første omgang :D Men linkede bare til en, da der blev spurgt efter en til fornuftig pris. :)


    Tror de 515 til en 500 kr er et okay køb :) Når du har dem, så kan du jo altid prøve at afspille en cd på din computer og høre den med bøfferne... og derefter prøve at afspille den på dit stereo-anlæg (også med bøfferne på)... hvis du ikke kan høre nogen forskel, så er der nogen inden grund til at investere i et dyrt lydkort + amp :)


    Ved ikke om de køber de 515 i en butik eller ej, men hvis du gør, så kan du vel sammenligne der med et par billigere evt.... Og så kan du høre der, om det er værd at give de ekstra penge for dem. :)


    Sådan lige de løsninger jeg kan finde på :D Står også selv og mangler nogle hørebøffer og tror jeg hopper ned i eskildsen og hører dem de har dernede først. :) Finder nogle der virker fornuftige til prisen... Går hjem og prøver... Lyder det dårligt fra udgangen på min bærbare (gør det måske nok ^^) så må jeg ud og have lidt lydkort og evt. amp :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Tror de 515 til en 500 kr er et okay køb :) Når du har dem, så kan du jo altid prøve at afspille en cd på din computer og høre den med bøfferne... og derefter prøve at afspille den på dit stereo-anlæg (også med bøfferne på)... hvis du ikke kan høre nogen forskel, så er der nogen inden grund til at investere i et dyrt lydkort + amp :)


    Han har netop ikke nogen forstærker i forvejen.


    Mine sennheiser HD 600 har "Nominal impedance: 300 ohm" - altså skal de have en del power for at lyde godt (det får de også) - jeg kan se at de bøffer du har set på kræver hhv. 24 og 50 Ohm, så som jeg ser det har du 2 valg - enten den skrabede med bare at købe HD 201 og ikke andet - eller at købe de 515 samt en for for forstærker.


    Jeg tror ikke du vil kunne høre stor forskel på de 2 hovedtelefoner hvis du bare føder dem signal direkte fra lydkortet, så jeg synes det ville være synd bare at købe de 515 alene.