Personligt ville jeg nok vælge dvd'er og så brænde 2 kopier af hver. Disse skal så opbevares adskilt f.eks. et sæt derhjemme og et hos dig e.lign. På den måde sikrer man sig både ekstra mod dårlige dvd'er samt mod indbrud, brand osv.
Derefter ville jeg tage dem frem hvert 4-6 år og brænde nye sæt. De gamle sæt kan man jo bare beholde og gemme et sted da de jo giver ekstra stor sikkerhed. Der er også stor sandsynlighed for at der er kommet noget endnu som også kan konkurrere på prisen til den tid.
Jeg ville ikke vælge at lægge det på en hd og ligge væk. Som jeg ser det er der endnu større sandsynlighed for at den ikke virker efter en årrække end at dvd'erne ikke virker. Fordelen er selvfølgelig at der kan være meget mere på en enhed. Men prisen er forholdsvis stor til det formål og man kan få mange dvd'er for det en ekstern hd koster.
EDIT: Det skal lige siges at personligt har jeg selv lige mistet en hulens masse billeder og alt muligt andet fordi en ekstern hd stod af.
Anders
---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dna" (19.03.2009, 09:29)