Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 19. marts 2009, 07:44

Hey guys.

Bare lige for at være sikker vil jeg høre jer tweak gutter om dette.

Jeg er igang med at digitalisere min gamle mors gamle lysbilleder. Og i den forbindelse skal der ud over at hun får sine billeder på pc'en også laves en backup af dem som skal kunne holde i "evigheder"
Denne lagringsenhed skal kun bruges til dette og vil blive lagt i et skab e.lign de næste mange år.

Så derfor ville jeg høre jer.. hvad holder længst uden af blive brugt synderligt meget ?

Harddisk(ekstern), DVD eller USBstick ? Og hvilket specifikt produkt vil i anbefale ?

På forhånd tak.

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

2

torsdag, 19. marts 2009, 07:58

Hvor meget data drejer det sig om?

Levetiden på de fleste CD-medier er vidst ikke mere end omkring 10-15 år...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

torsdag, 19. marts 2009, 08:56

De ting jeg absolut VIL gemme (Billeder & Video) har jeg brændt ned på 3 DVD skiver. Disse er opbevaret i en brandsikker box. Ca. hvert 2. år kopierer jeg alt indholdet over på min computer, og brænder dem på nye skiver - bare for at være sikker 8Så dyre er tomme skiver jo ikke).

//Jan

4

torsdag, 19. marts 2009, 09:05

Jeg ville uden tvivl lægge dem på en HDD, og derefter ind i skabet med den.. Men på den anden side, om mange år, findes der jo nok trådløs SATA.. :crazyeyes:

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

5

torsdag, 19. marts 2009, 09:16

Der skal også være plads til et par familie video optagelser osv..
Men tror jeg køber en ekstern hdd så, tror ikke jeg er så god til at huske mig selv på at genbrænde hvert 2 år hvis det skulle være DVD'er.

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

6

torsdag, 19. marts 2009, 09:26

Personligt ville jeg nok vælge dvd'er og så brænde 2 kopier af hver. Disse skal så opbevares adskilt f.eks. et sæt derhjemme og et hos dig e.lign. På den måde sikrer man sig både ekstra mod dårlige dvd'er samt mod indbrud, brand osv.
Derefter ville jeg tage dem frem hvert 4-6 år og brænde nye sæt. De gamle sæt kan man jo bare beholde og gemme et sted da de jo giver ekstra stor sikkerhed. Der er også stor sandsynlighed for at der er kommet noget endnu som også kan konkurrere på prisen til den tid.

Jeg ville ikke vælge at lægge det på en hd og ligge væk. Som jeg ser det er der endnu større sandsynlighed for at den ikke virker efter en årrække end at dvd'erne ikke virker. Fordelen er selvfølgelig at der kan være meget mere på en enhed. Men prisen er forholdsvis stor til det formål og man kan få mange dvd'er for det en ekstern hd koster.

EDIT: Det skal lige siges at personligt har jeg selv lige mistet en hulens masse billeder og alt muligt andet fordi en ekstern hd stod af.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dna" (19.03.2009, 09:29)

7

torsdag, 19. marts 2009, 11:29

ASUS Maximus Formula SF X38
Core 2 Duo E6850 3 GHz
WD Raptor WD1500ADFD 150 GB
2x Asus 5830 i Crossfire
Thermaltake Toughpower 750W
Kingston DDR2 PC6400 4x2GB
Antec P182 Kabinet
Mit CPU-Z er ikke opdateret
[SIZE=7] Dodge, Duck, Dip, Dive, & Dodge
[/SIZE]

8

torsdag, 19. marts 2009, 11:40

Hvor meget data drejer det sig om? det er ret essentielt.

CD'er/DVD'er i 2 eksemplarer og kopi hvert 3-4-5 år.

HD - min 2 seperate diske på hver sin lokation, diskene skal testes en gang imellem.

Online storage - denne løsning er langt hen af vejen at foretrække, hvis det "kun" drejer sig om 5-10GB data.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Seneste tests og artikler

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.