Hjælp til tilslutning af surorundsæt!!

  • Hey Tweakers...

    Jeg skal bruge lidt hjælp til at tilslutte et surroundsæt.


    Jeg har følgende:


    Sony dav dz260


    Samsung LE32656


    og en ps3


    Jeg vil så gerne tilslutte min ps3 og mit tv til surorundsættet på samme tid. Jeg ved at jeg kan tilslutte min ps3, ved at benytte dens optiske lydudgang, som kan lave 5.1 surround.
    Selve surroundsættet bliver så tilsluttet tv'et via HDMI, så jeg har surround når jeg ser DVD film på det.


    Men hvordan får jeg tilsluttet tv'et sådan, at jeg får surroundsound når jeg f.eks. ser en film med surround på en tv-kanal. Vil gerne gøre dette, samtidig med at det optiskekabel fra min ps3, og HDMI kablet fra selve surroundsættet er tilsluttet.


    Håber der er nogle som forstår hvad jeg mener, og som har en idé til hvordan dette kan gøres.

  • Du finder lige din manual og sikre dig at der er en udgang på dit tv som levere 5.1 lyd (eller mere) ved kort lige og kigge på dit link og så vidt jeg huske er der kun sterio ud fra dit tv.. Kan evt være der er en digital SPDIF hvis du er heldig.. Men tjek lige manualen først.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Du finder lige din manual og sikre dig at der er en udgang på dit tv som levere 5.1 lyd (eller mere) ved kort lige og kigge på dit link og så vidt jeg huske er der kun sterio ud fra dit tv.. Kan evt være der er en digital SPDIF hvis du er heldig.. Men tjek lige manualen først.. =)


    Der er en optisk lyd i mit tv, men om det er en indgang eller udgang, ved jeg faktisk ikke.
    Men skal da lige kigge i min manual når jeg kommer hjem i eftermiddag. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af milan


    Der er en optisk lyd i mit tv, men om det er en indgang eller udgang, ved jeg faktisk ikke.
    Men skal da lige kigge i min manual når jeg kommer hjem i eftermiddag. ;)


    Jeps fordi hvis der er optisk udgang på dit TV kunne du bare bruge denne her enhed:
    http://www.av-connection.dk/?ML=424
    Du vil jo aldrig kører surround lyd ud til din forstærker fra både TV og PS3 så den burde kunne løse dit problem.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Jeps fordi hvis der er optisk udgang på dit TV kunne du bare bruge denne her enhed:
    http://www.av-connection.dk/?ML=424
    Du vil jo aldrig kører surround lyd ud til din forstærker fra både TV og PS3 så den burde kunne løse dit problem.. =)


    Lige præcis har tænkt på at få fat i lige præcis sådan en...


    Men er det så ikke noget med, at man skal ind i ps3'ens instillinger og sørge for at kun sender billede gennem HDMI og så lyd gennem den optiske udgang!?


    For hvis dette kan lade sig gøre, så vil de to ingange i den "optiske sammenkobler" ikke gå i konflikt med hinanden. For som der står, så virker den kun hvis det ene af de to apparater som er tilsluttet, er slukket når det andet skal bruges.