returret af cpu

  • hej tweaker,


    jeg står i den situation at mit bundkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H og min cpu 5050e ikke vil starte op. Jeg har læst på diverse forums at problemet "kan" skyldes at bios ikke er opdateret til at køre med 5050e cpu'en. Derfor skal jeg have fat i en tidligere cpu model for at teste om det er problemet (forhåbenligt).
    Kan jeg købe en ny cpu i en butik imorgen, sætte skidtet i og updatere mobo og returnere cpu'en tilbage eller frafalder min return ret ved at åbne kassen?
    bemærk jeg har allerede køleren fra 5050e så jeg vil ikke benytte mig at den nye cpu's køler og kølerpasta.


    Håber i kan give mig et råd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mmj
    hej tweaker,


    jeg står i den situation at mit bundkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H og min cpu 5050e ikke vil starte op. Jeg har læst på diverse forums at problemet "kan" skyldes at bios ikke er opdateret til at køre med 5050e cpu'en. Derfor skal jeg have fat i en tidligere cpu model for at teste om det er problemet (forhåbenligt).
    Kan jeg købe en ny cpu i en butik imorgen, sætte skidtet i og updatere mobo og returnere cpu'en tilbage eller frafalder min return ret ved at åbne kassen?
    bemærk jeg har allerede køleren fra 5050e så jeg vil ikke benytte mig at den nye cpu's køler og kølerpasta.


    Håber i kan give mig et råd.


    Hvis de er flinke, giver de dig lov til at returnere den. Men det ville jeg personligt ikke gøre, da det udelukkende er dit problem.


    Der findes desuden ikke returret i en butik, kun hvis man handler over nettet. Der gælder reglen om "fjernsalg".


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • undskyld men føler du dig ikke lidt som et svin i den situation hvis du gør det ? :)


    du må bese varen, hvis du køber over nettet og skal kunne returneres i væsentlig samme stand, som da du fik den, og det vil jeg ikke mene du kan overholde når processoren bliver sat i, og da slet ikke når du vil gøre det i en fysisk butik?!


    synes sgu du er svinsk overhovedet at overveje det. Måske skulle du bare spørge om de ville opdatere bundkort for dig for en 200-300 kroner istedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    undskyld men føler du dig ikke lidt som et svin i den situation hvis du gør det ? :)


    du må bese varen, hvis du køber over nettet og skal kunne returneres i væsentlig samme stand, som da du fik den, og det vil jeg ikke mene du kan overholde når processoren bliver sat i, og da slet ikke når du vil gøre det i en fysisk butik?!


    synes sgu du er svinsk overhovedet at overveje det. Måske skulle du bare spørge om de ville opdatere bundkort for dig for en 200-300 kroner istedet.


    Eller købe en brugt der er understøttet opdater og så sælg den igen. Du kan være heldig at få det samme for den eller enda mere. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Eller måske har du en ven der har en cpu du kan bruge..

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Bor du i nærheden af kbh så kan jeg måske hjælpe dig. Jeg har en Athlon X2 BE-2350 som F1 bios kan trække måske kan vi finde ud ag noget i stedet for de der nr der ikke er helt fine i kanten. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Du kan bestille ting og sager over nettet og så bruge din 14 dages returret og få pengene tilbage, self. ikke fragten.


    Ved ikke om det ligefrem er svinsk, der er i hvert fald mange der bruger denne metode.


    Mvh Madsen


    Måske ikke svinsk, men det er da slet ikke iorden.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det man kan frygte er jo at den slags muligheder bliver fjernet hvis det igennem længere tid bliver misbrugt.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Du kan bestille ting og sager over nettet og så bruge din 14 dages returret og få pengene tilbage, self. ikke fragten.


    Ved ikke om det ligefrem er svinsk, der er i hvert fald mange der bruger denne metode.


    Mvh Madsen


    Okay du mener ikke det er svinsk, at virksomheder skal oprette varen som demovare og at de skal håndtere en RMA sag FORDI din cpu ikke passer til dit bundkort, og når du så alligevel bestiller det ved den billigste på nettet, så skal de da betale for at få dit system op og køre? :crazyeyes:


    En virksomhed skal jo ikke sende dig en brugt vare, hvor emballagen er revet op for det gider du jo ikke at finde dig i når du har købt et nyt produkt :) så der falder prisen med 100-200 kroner, hvilket de måske havde en fortjeneste på 50 kroner da den blev solgt til fuld pris. Nu skal de så betale 50-150 kroner for at komme af med varen plus at de skal håndtere de eventuelle problemer der opstår ved en rma:) Nice job man, Nice Job ;)


    Det er jo kun fair.


  • That does not make sense :P Bare lad være med det mmj. Det er der dårlig fortjeneste i for forretningen.


    Mvh Madsen

  • Nu er der en der vil hjælpe ham i silkeborg og jeg i københavn. Bor han her skal vi hurtig få opdateret den bios og det skal ikke koste andet end et glas cola mens vi laver det det er da ugens tilbud. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Hvor ved du fra hans board er Rev 2? Hvis det er rev 1.0 så er det en senere F7 han skal ha.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Var egentlig noget jeg bare antog da hans hardware umeldbart er helt nyt. Men det er jo 50:50 for at en BIOS update ikke ville hjælpe noget, så det ville nok være en idé hvis han lige fandt ud af hvilken rev. hans bundkort er. ;)

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Rigtigt lad os håbe det er 1.0 så er det til at fixe. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hej alle og tak for jeres inputs.
    kan sagtens forstå folks mening at det er en "svinsk" måde at returnere en cpu på, dog ser det ud til at det kan lade sig gøre!?.. MEN, jeg har dog valgt at købe en billig cpu som jeg modtager i den nærmeste fremtid, så må jeg håbe at det bare er bios'en der skal updates til ver. F7. Baloo yes det er 1.0 versionen og tak for dit og rasmus's tilbud om at komme og låne en cpu.