Bilka Computer til game?

  • Hej Tweak'er


    er forholdsvis ny ang Hardware til computer, så ville hører om nogle af jer kan hjælpe mig..



    skal havde ny computer til at spille på, og har kun råd til en stationær(desværre)..
    - synes det er en Jungel, med hvilken Computer jeg skal købe.. så tror jeg har fundet en god computer her:


    http://www.elgiganten.dk/is-bi…=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY


    vil bruge max 5000kr på en stationær/bærbar til gaming:


    de spil jeg primært spiller er:
    css
    bf2
    cod4
    fall out (vis den kan trække det)


    btw vis i kender andre Pc'ere der er bedre til prisen må i meget gerne sende links

  • Hejsa -_- og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Hardware og Tilbehør da Snik Snak har et helt andet formål. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    Heidi | Tweak.dk Crew

  • Her er der osse en masse muligheder, samt de har en rigtig god service.


    http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?menu=computer




    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • De er rimelig ens, den første har lidt større strømforsyning og harddisk. Mens de andre to har bedre bundkort og ram, ville selv vælge nr 3.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • også tak til dig EBO for linket, problemet er at jeg ikke selv kan sammensætte en computer :/, da jeg ikke ved hvad der passer godt sammen til mit forbrug :/


    dasjap, hvad gør det at:
    - havde større strømforsyning og harddisk?
    - bundkort og ram?


    skal bruge den til at spille de spil jeg skrev (kan alle 3 computer det) ?

  • Når det bare er en spille computer har det ikke det store at sige. Det har egentlig kun noget at sige hvis du skal overclocke.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • dasjap, har prøvet at kigge lidt på henholdsvis 2. og 3. det eneste jeg kan se af forskel er:
    - harddisken på 2. er nedgradert?


    men 2. er stadig dyrest?


    når det er spille Comp, er det så ikk grafikkortet det er vigtigt?


    btw 1. er sat 700kr ned, ville den ikke være det bedste køb til pengene?
    - minder de tre computer ikke meget om hinanden?


  • Jo grafikkort er vigtigt, men de andre ting i maskinen skal også kunne følge med(det kan de godt i disse tilfælde).


    Jo de minder meget om hinanden, at nr 1 er sat 700kr ned gør den ikke nødvendigvis til et bedre køb, det kan sagtens være et salgs stunt.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • '


    E7400 har 3MB L2 cache og er på 2,8GHz, hvor E8400 har 6MB L2 cache og er på 3,0Ghz, er ikke helt klar over hvor meget det har at sige, bliver nød til at kigge lidt rundt. Men der er garanteret andre der ved det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap

    '


    E7400 har 3MB L2 cache og er på 2,8GHz, hvor E8400 har 6MB L2 cache og er på 3,0Ghz, er ikke helt klar over hvor meget det har at sige, bliver nød til at kigge lidt rundt. Men der er garanteret andre der ved det.


    Til gengæld har E7400 multiplier 10.5 imod E8400´s 9 så der skulle være godt oc protientale i den.
    Jeg kunne godt finde på en dag at lave en maskine med en E7xxx cpu netop på grund at det.
    Jeg er kun interesseret i E8xxx serien fordi der hele tiden er en del af dem på markedet brugt. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Er det kun mig der har svært ved at se hvordan overskriften hænger sammen med posten?


    Bilka og El giganten har intet med hinanden at gøre?
    Men jeg er ret enig i det der er blevet sagt, Grafikkort-CPU og RAM er det vigtige ting på en spille PC, og jeg ville nok starte med at købe den PC med stærkeste GFX/CPU og så spare sammen til evt at opgradere den efter et stykke tid.


    Jeg kender ikke det Nvidia GeForce G100 som sidder i den du linker til, men er ret sikker på du ikke kan spille BF2 i nogen tilfredsstillende opløsning eller detaljegrad, lyder mest af alt som et onboard shared Gfx.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr