Anbefal dele til i7 system

  • Går og roder lidt med tanken om at give mit system en upgradering.


    Jeg vil skulle over på i7 og have noget med lidt fart på, men uden det skal koste en bondegård.


    Maskinen bliver primært brugt til billeder og video (photoshop/premiere). Vi snakker altså tunge programmer.


    Input er meget velkommen hvilke dele skal man holde sig fra og hvad skal man kigge på :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Nå det var sgu ikke meget input man fik på det.


    Lidt tanker om systemet...


    Fornuftigt bundkort syntes det er svært at finde ud af hvad man skal have her. Har kigget på Asus P6T og rampage extreme II, men der er jo også bud på markedet fra DFI nu. Så ved sgu ikke hvad man skal vælge.


    Gfx kort har jeg tænkt på et gtx260 det er ikke så dyrt, men skulle gerne give lidt extra power i photoshop og elements, samt jeg har hørt rygter om der kan laves noget bios flash så det kommer til at kører som et CX kort. Nogen bestemte mærker der er bedre end andre ? Skal gerne være en der ikke larmer for meget.


    Med de ting jeg arbejder med er RAM noget man ikke kan få nok af så her snakker vi 12gb system. Hvordan ligger det skal man gå meget efter 3x4gb eller er 6x2gb lige så fint ?


    Hvilke ram skal man vælge?


    CPU bliver en 920 de andre løber sgu for meget op i pris.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg går du fra du resten dvs kabinet harddisk en god psu osv?
    Men et godt bud er flg:
    Bundkort fra DFI. http://www.edbpriser.dk/Produc…787&searchArea=&Soegeord=
    Cpu 920. http://www.edbpriser.dk/Produc…rea=products&Soegeord=920
    Ram (2 sæt) http://www.edbpriser.dk/Produc…217&searchArea=&Soegeord=
    Gfx: http://www.edbpriser.dk/Produc…508&searchArea=&Soegeord=
    Så tror jeg du er kørende. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Takker for jeres input.


    Hva gør det DFI board bedre end f.eks. asus p6t ?


    En der kan kaste lys over om alle 216 cores er 55nm ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • SKAL det være et i7 system? Synes nu nok at de nye Phenom II er jævnt hurtige og uden tvivl de bedste mht. performance vs. pris.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    SKAL det være et i7 system? Synes nu nok at de nye Phenom II er jævnt hurtige og uden tvivl de bedste mht. performance vs. pris.


    Ja de laver nogle ok systemer og var det en allround/gaming maskine så ville jeg nok også gå den vej. Med de tunge multi tråde aps jeg kører så er i7 dog bedre så vidt jeg har kunnet læse mig til.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har været ved at kigge lidt nu og har fundet følgende:


    Intel Core i7 920 2.66Ghz (Nehalem) (Socket LGA1366) - OEM


    Asus P6T Intel X58 (Socket 1366) PCI-Express DDR3 Motherboard


    Zotac GeForce GTX 260 AMP! Edition "55nm Maxcore" 896MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI (PCI-Express) - Retail (ZT-X26E3KB-FCP)


    2 x OCZ 6GB 1800MHz DDR3 PC3-14400 (3 X 2GB) Reaper Low Voltage Tri-Channel Kit (OCZ3RPR1800LV6GK)


    Jeg er klart mest i tvivl om bundkort og hvad man skal være der. Så al input og erfaring på dette område kom endelig med det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • P6T Vanilla er helt fint til all-round brug, det behøver du ikke en af semi high-end modellerne til - har selv samlet et par maskiner med det bundbræt. Chipsetkølingen er egentlig det eneste, der lige gør det den lille smule ringere end et Deluxe - kan godt blive halv varmt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Gigabyte UD5 vs. P6T deluxe ??
    Hvilket er bedst ??


    Der ville jeg nok vælge P6T Deluxe (evt. V2) - mange har haft lidt forskellige startvanskeligheder med UD5. Ellers er de forholdsvis ens på specs.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    og xt0m totalt nice to har skrevet "Banned fra Bog & Idé for at flytte biblerne ned i Scifi-sektionen :)" i dit signature


    Hehe :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    SKAL det være et i7 system? Synes nu nok at de nye Phenom II er jævnt hurtige og uden tvivl de bedste mht. performance vs. pris.


    Ehm. Jeg synes testen taler for sig selv.
    http://tweak.dk/review/AMD_Phe…ad_core_processor/917/2/1

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    _WHAT_ her ka du se test af NVIDIA GeForce GTX 260 Core 192 versus Core 216 performance analysis


    og xt0m totalt nice to har skrevet "Banned fra Bog & Idé for at flytte biblerne ned i Scifi-sektionen :)" i dit signature :clap:


    Takker for linket ser jo ud til at den nye er hurtigere til det meste og prisen er der jo ikke forskel på så er nærmest nobrainer :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Nå tak for jeres hjælp nu har jeg taget skrittet og bestilt følgende:


    Asus P6T Deluxe Intel X58 (Socket 1366) PCI-Express DDR3 Motherboard

    Intel Core i7 920 2.66Ghz (Nehalem) (Socket LGA1366) - OEM


    Zotac GeForce GTX 260 AMP! Edition "55nm Maxcore" 896MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI (PCI-Express) - Retail (ZT-X26E3KB-FCP)


    Coolermaster Real Power 850w Modular Power Supply


    2x OCZ 6GB 1800MHz DDR3 PC3-14400 (3 X 2GB) Reaper Low Voltage Tri-Channel Kit (OCZ3RPR1800LV6GK)


    Akasa AK-967 Nero Direct Contact Heatpipe CPU Cooler (AM2/AM2+/939/LGA775/LGA1366)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • så lidt _WHAT_ jeg er altid glad for at ka hjælpe, systemet ser nice ud, men var det mig havde jeg taget Gigabyte, men ka godt forstå xt0m det ik sjovt at ha et kort med forskellige bugs når der findes andre på market som ik har dem :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    så lidt _WHAT_ jeg er altid glad for at ka hjælpe, systemet ser nice ud, men var det mig havde jeg taget Gigabyte, men ka godt forstå xt0m det ik sjovt at ha et kort med forskellige bugs når der findes andre på market som ik har dem :)


    Læste en del på nettet og generelt ser det ud til at asus kortet er mere stabilt og MEGET nemmere at arbejde med. Jeg regner ikke med at skulle lave det vilde oc så skal bare et godt stabilt board.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy