Problem med logitech Z5500 højtalere

  • Dem som kender sættet ved sikkert at det har en mindre bug, en gang i mellem så kommer der en højt 'thump!' fra subben, jeg fik engang forklaret at det skyldes en design fejl og skulle være fordi at der et andet sted i huset var en til med stort strømforbrug der startede.


    Jeg oplever generalt dette nå mit køleskab starter med at køle.


    Men efter at have flyttet på min pc setup og tilføjet en extra pc (køre med 3 systemer lige p.t.) så er problemet blevet meget være, det sker mere og mere og er også blevet højere.


    Jeg har en ide om at der er fordi at pc'en nu står tættere på hvor køleskabet står og derfor sluttet til lednings nettet tættere på det men ved ikke om det er rigtigt da jeg kun basere min viden på en tråd jeg læste på nettet for et par år siden.



    Det skal siges at jeg bor i en ret gammel bygning og lednings nettet i hele lejligheden sidder sammen og kun køre over 1 sikring, det eneste der har sin ejen sikring er komfuret, dvs hele lejligheden køre over 2 sikringer og så et hfi relæ, ved ikke om det har betydning.




    Er der nogle der har en lidt mere konkret viden om dette og eventuelt kan hjælpe mig fixe eller begrændse problemet?

  • Hmm. Det kunne måske være dit HFI-relæ.


    sådan et sidder i de fleste huse, men for at forklare det kort, er det et relæ, som slår fra når der bliver trukket mere strøm gennem en ledning ledning frem for en anden.


    Altså på et stik er der jo to ledninger: Den ene kommer direkte fra elværket, mens den anden går langt ned i jorden.


    Hvis du har mulighed for det, kunne du også prøve at måle spændingen i den stikkontakt, højttalerne sidder i.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt