PC går i lag

  • Hejsa...


    Har et lille PC problem, som jeg håber i vil hjælpe mig med?


    Når jeg spiller CSS, går min PC tit lag, hvor efter der kommer en blå skærm frem med noget tekst; "windows lukker ned for at forhindre hardware skade"....."samler data" og så genstarter den.
    Det sker typisk efter 1-10 min.


    Det lyder ikke helt sundt?


    Nogen der ved hvad det skyldes?

  • blå skærm plejer at være ram-problemer. download memtest86 og test dem

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Det er højst sandsynligt dine ram den er gal med, men du kan starte med at skrive, hvad du har af hardware i din computer.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Jo selvfølgelig.


    Gigabyte GA-P35-S3G
    E8400
    MSI 9600gt
    Corsair PSU 450Watt
    Crusial Ram: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=363371


    CPU og Grafikkort ligger på 25-35 grader. Hvor varme rammene er, ved jeg ikke.


    Ud over ovenstående problem, lukker CSS også ned, med beskeden "Programmet er stoppet med at fungere.....Find løsning på problemet"


    Begge problemer er kommet efter vista er blevet indstalleret....DOG har jeg kørt flere måneder med vista, før det blev et problem.

  • Gjorde som Johnny sagde, og testede mine ram.


    Efter 10 sek, fandt programmet allerede en fejl: "Memory error detected! Copying between 44c3b47 and 44c3ac3 did not resulte in a accurate copy. MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this."


    Tror i det er fejlen? Og kan de evt. ordnes, eller kræves der nye RAM?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MMT
    Gjorde som Johnny sagde, og testede mine ram.


    Efter 10 sek, fandt programmet allerede en fejl: "Memory error detected! Copying between 44c3b47 and 44c3ac3 did not resulte in a accurate copy. MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this."


    Tror i det er fejlen? Og kan de evt. ordnes, eller kræves der nye RAM?

    Det du skal gøre nu er at teste en blok ad gangen og evt i flere forskellige slots.
    Det er formodenligt den ene blok der er defekt, men nogle gange kan det også være placeringen i slots´ne der driller :rolleyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • ja og er du heldig, skal de bare have lidt mere volt, eller løsere timings for at virke perfekt...mange bundkort giver for lidt volt til at flere stænger kan leve af det uden at lave fejl....


    test 1 stang ad gangen..laver ingen af dem fejl skal de måske bare byttes rundt og smid 0,2v mere på dem, så burde det være løst...failer 1 af stængerne derimod alene så er det ofte en defekt ramchip og den skal til RMA.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du skal vel proeve at give dem mere volt saa. Hvad volt er de rated til? proev at give dem hvad der staar paa etiketten paa dine ram moduler. Du kan check timings osv paa samme tid....