Hjælp søges.

  • Høber at her er en hjælpsom sjæl der kan hjælpe med følgende.
    Jeg er den lykkelige ejer af en Acer aspire 5920G.
    Der har aldrig før været nogle problemer med min pc, men igår da jeg igen ville åbne den opstod der et problem.
    Jeg tænder for pcen, og den går igang, men efter opstarts billedet (hvor der står noget med acer) bliver skærmen sort og den kommer bare ikke viddere.
    Da jeg købte den isin tid ( ca 1 år siden) var vista 32 bit premium pr-installed og der fulgte ingen cd´er med, så min første tanke var at vista sikkert lå på en chip et eller andet sted i maskinen og bare skulle aktiveres på en eller anden måde...nedeunder min pc står der ihvertfal en vista key for den OEM version der er installeret.
    Nogle der har en ide om hvordan jeg får sparket liv i skidtet?
    BTW..har bået tabbet F8 og F10 med og uden ALT for at se om jeg kunne få den i fejlsikret tilstand men det er mislykkedes.
    Det skal lige siges dertil at der oppe i venstre hjørne blinker en cursor...hvis det skulle betyde noget.


  • Du kan jo starte med at kontakte Acer support og høre dem ad.


  • Jeg ved godt det her lyder mærkeligt, men det kan virke. Tag batteriet ud i ca. 10 min. imens batteriet er ude skal du holde start knappen nede i 10 sek. Når de 10 min er gået skal du bare sætte batteriet tilbage og så tænde den. Håber det virker :)


    /gamlejesper

  • Har fået løst problemet....det ser ud til at komandoen med alt+F10 åbent bart SKAL gøres på et meget begrænset tidsforbrug.....tog mig i omegnen af 50 forsøg før jeg ramte det magiske tidspunkt.....latterligt, men det virker nu.