En ny HD

  • Jeg vil gerne indvistere i en ny HD
    Har set på en Solid State Disk. Er det godt eller noget opreklameret L....
    Har hørt at den skulle starte Vista op på bare 20 sek. Jeg køre dog med XP selv.
    Syntes prisen er høj hvis det ikke er godt.



    http://www.shg.dk/p/2144346

  • SSD er jo helt klart fremtiden efter min mening.. Hurtigere, mindre strømforbrug og mere hårdfør.. Men på nuværende tidspunkt er det overkill mht pris/gb.. Tag hellere at bruge pengene på en alm. harddisk 7200 rpm/8mb, evt 10.000 rpm/16mb.. Så er du godt kørende

  • En alm HD med 7200 rmp læser og skriver den med 8 mb i sek?
    Og hvormeget forskæld er der på 7200 og 10000 så dan køre og opstarts mesigt?
    For den her læser jo med 240 og skriver med 160.
    Der er jo og en verden til forsklæ..
    Sefølig vil prisen falde men hvor meget over hvorlænge?
    Hvis det er sådan alt kommer til at kære tror jeg godt jeg tør tage changsen.


  • nej, han mener størrelsen af cache på disken.


    Mellem 7200 og 10000 rpm diske er der en ganske lille forskel på nogle få sekunder og forskellen kan gøres bedre ved fx. at bruge RAID.


    Men uanset hvad kan jeg ikke på nuværende tidspunkt betale sig at købe en SSD, da priserne på dem er ekstremt høje i forhold til pladsen på dem, plus at jeg ville give det lidt tid for SSD teknologien at modne lidt, herunder bl.a så de kan holde længere og til flere skriveoperationer. At skrive nye data på en flash disk belaster selve chippen rimeligt meget... Derfor er det en god idé at gemme filer på en SSD disk der ikke skal slettes eller ændres så tit.


    Desuden hvis du vil gøre det bare for at have en hurtig disk til Vista, så ville jeg hellere vente på Windows 7, da det er klart hurtigere end Vista allerede i betaversionen, også til at starte op.


    Med hensyn til prisfald, så kommer det slet og ret an på hvor mange der køber det. Det samme skete i sin tid med USB diske, nu hvor alle har en, så koster det ikke en dyt. Men for at prisen på SSD diske kommer til at ligge på et niveau hvor alle kan være med, så giv det til engang i 2012-2015. Der sidder nok langt de fleste med en SSD disk eller en hybrid disk (alm. harddisk og SSD i én) ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200