Hvilket grafikkort?

  • De yder sikkert lige godt, men har hørt at der godt kan være coilwine på de xfx.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Som dasjap siger, så skal du nok ikke regne med den store ydelsesforskel.


    tag det billigste er klart anbefalelsesværdigt, da de fleste kort er bygget på referrencekortet :)

  • Du skal ikke bruge meget mere end 1 års garanti, jeg går stærkt ud fra at det er forældet om 6 måneder, eller 8 i hvert fald, og så skal du skifte det ud.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Du skal ikke bruge meget mere end 1 års garanti, jeg går stærkt ud fra at det er forældet om 6 måneder, eller 8 i hvert fald, og så skal du skifte det ud.


    Ahh ja, håbløst forældet... Lige til skralderen.


    Når det er sagt, så lad være med at høre på zaxder, thi han ved ikke hvad han snakker om. Tag f.eks. et 8800GTX, der udkom for 2 år siden. Det er stadig i top 10 over single chip kort, og er langt fra forældet.

  • Jeg regner sku da med at det holder nogle år.... ellers gider jeg da ikke bruge 3,500- 4,000 kr på det!!!! og når det engang om lang tid ikke kan klare mosten længere så er det jo dejligt at man kan køre SLI :P så køber jeg et til og så kan det køre noget tid igen....

  • lige en biting, så kan jeg ikke anbefale at handle hos getmore, men det kan da være at det bliver bedre (har set at de søger en ny chef til rma-afdelingen hehe)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Det kan da godt være at det stadig er i toppen, (nok mere mid-end) men der har sku heller ikke været meget gang i productionen af grafikkort i lang tid. Om 1 år vil jeg væde med at det er forældet/gammelt og hakker i de krævende spil, og så skal du have et nyt. Nu har jeg sagt det, og så er det sagt.


    Du kan sagtens handle hos Getmore, jeg har handlet der massere af gange uden problemer, og RMA sager er også gået glat, og hurtigt.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Havde også mit 8800gts 512 i over et år, og købte det ikke på udgivelses dagen. Det kørte de fleste spil ganske udemærket, så tror næppe det absolutte topkort i øjeblikket, er forældet om et år. Ja du har sagt det, men det kan vi ikke bruge til så meget, kommer trods alt fra en der ignorerede alle råd og købte noget forældet amd.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvis forældet er at det ikke kan køre ALLE spil MAXED eller ikke længere er det største kort overhovedet, så kan det godt passe. Men det kort kommer til at kunne spil et gdt stykke tid, og hvis man ikke har noget imod at slå lidt AA fra eller andet, så skal det sq nok køre.
    Kører stadig med mit 8800gt, der blev købt i releaseugen og det kan da stadig køre alle spil. Ikke maxed selvfølgelig, men who cares :)
    Og det kort var kun i den høje del af midtersegmentet, da jeg købte det.


    Om kortet er prisen værd, er nok en smagssag. Jeg synes det er lige i overkanten for et gfx, men jeg vender måske også kronerne lidt mere end mange andre herinde. Kig bare på mit "nye" rig. Hehehe

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Det kan da godt være at det stadig er i toppen, (nok mere mid-end) men der har sku heller ikke været meget gang i productionen af grafikkort i lang tid. Om 1 år vil jeg væde med at det er forældet/gammelt og hakker i de krævende spil, og så skal du have et nyt. Nu har jeg sagt det, og så er det sagt.


    Du kan sagtens handle hos Getmore, jeg har handlet der massere af gange uden problemer, og RMA sager er også gået glat, og hurtigt.


    for det første er det slet ikke sikkert at det overhovedet er gfx der er flaskehalsen.....det kommer an på resten af systemet og de spil man spiller, samt den opløsning man spiller i.og om 1 år vil 295gtx være lige så forældet som 8800GT, og helt nye gfx kort med dobbelt så meget kraft og nyeste dx vil sikkert kunne købes for samme pris som et 8800gt.....det kan ALDRIG betale sig at købe det dyreste gfx da der er helt nye modeller ude der yder bedre, når du endelig kan udnytte ydelsen i dem.


    køb hvad du har brug for her og nu. spar resten af pengene til når du faktisk har brug for noget nyt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • fuldstændig ligegyldigt hvad mærke det er om det er xfx eller asus

    Bundkort: Asus P5Q Pro
    Grafikkort: ATI Radeon 4870 1gb

    Ram: Corsair dominater 2x2 gb
    PSU: Corsair 550watt
    CPU: Intel 2 Duo E8500
    Operativsystem: Windows Vista Home Premium 64bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Det kan da godt være at det stadig er i toppen, (nok mere mid-end) men der har sku heller ikke været meget gang i productionen af grafikkort i lang tid. Om 1 år vil jeg væde med at det er forældet/gammelt og hakker i de krævende spil, og så skal du have et nyt. Nu har jeg sagt det, og så er det sagt.


    Du kan sagtens handle hos Getmore, jeg har handlet der massere af gange uden problemer, og RMA sager er også gået glat, og hurtigt.

    så kan du måske forklare mig hvorfor deres E-mærke er blevet taget fra dem flere gange og de artikler i ekstrabladet.
    Desuden har jeg selv haft et par kedelige rma/retursager hos dem :rolleyes:
    Dette er dog ved at være et år siden så man må da håbe at det har ændret sig :crazyeyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Fordi der måske er 10 ud af 10.000 der er blevet behandlet dårligt.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny

    så kan du måske forklare mig hvorfor deres E-mærke er blevet taget fra dem flere gange og de artikler i ekstrabladet.
    Desuden har jeg selv haft et par kedelige rma/retursager hos dem :rolleyes:
    Dette er dog ved at være et år siden så man må da håbe at det har ændret sig :crazyeyes:


    Kan kun sige godt om getmore, har handlet for mange tusinde kroner hos dem, har haft to rma og har fået nye produkter ca 2 uger efter afsendelse.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70