2 nye harddiske

  • Hey


    Jeg har lige fået ny computer, og dertil 2 nye harddiske. Jeg får så installeret XP på den ene, og man kan så se den i "Denne computer". Men jeg kan ikke se den anden. Min tanke var så at det var fordi jeg ikke havde fået formateret den til NTFS, hvilket jeg så troede jeg kunne gøre via XP-cd'en og så ellers formatere den ligesom jeg gjorde da jeg skulle installere XP. Men jeg kan kun installere XP på ny, eller reparere XP. Så hvad dælen skal jeg gøre for at få det til at virke ? :)



    På forhånd tak.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Den har sikkert ikke nogen partition endnu. Det kan du klare i kontrolpanelet under, der skal du ind under "admin tools" og finde "computer mangement". Her ligger der et under punkt "disk mangement", her skulle disken meget gerne være og du kan så højre klikke på den og lave en ny partition og formatere den med det samme.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2