Godt lydkort til spil?

  • Jeg har lige købt et Sennheiser PC 350 headset, men har ikke noget ordenligt lydkort! Og da jeg synes det er lidt besværligt at høre modstandernes positioner inde i spillet, vil jeg høre om det kan hjælpe at sætte et lydkort i? - Og hvis ja; hvilket?
    Jeg vil gerne ofre 500-1000 kr. på et super lydkort, hvis det kan forbedre lyden i headsettet meget, da headsettet var rimelig dyrt i sig selv.

  • Kan anbefale audiotrak prodigy hd2 http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigyhd2/index.html
    har været bedrer til mine sennheiser hd650 end de Xfi kort jeg har haft (Fatality og elite pro).
    Og det giver et bedrer billede af hvor modstanderne er jo mere effekt lydkortet kan sende afsted til høretelefonerne, det er bare sjældent at det forstærkeren indbygget i lydkortet kan sende ud er nok til at udnytte det potentiale høretelefonerne har, men så kan man jo begynde at kigge på forstærkere og andrer ting hvis man er lidt mere gør det selv med udskiftninger af dvs. komponenter.

  • Tjah nu er det jo ikke HD650 med 300 Ohm han bruger. Lyden er sikkert bedre i for gennem HD2 da det er et mere audiophilt kort og bedre kan klarer de 300 ohm end x-fi. Uanset hvordan man vender og drejer det er x-fi gaming standarden og det andre produkter er bedre ja, men hvis han er et PC 350 er x-fi nok det bedste kort at parre det med da PC 350 er lavet 100% til gaming og creative er standarden for gaming likesom windows er for OS for gamers. Desuden giver HD2 tilsyneladende BSOD i nogle spil.

  • Jeg har creative extremegamer pro fatality her: sammen med sennheiser pc 350 og det er kræs. bruger det meste af min tid på at spille cod WAW og der kommer det rigtig til sin ret, det var dog bedre i cod4 men det har noget med spillet at gøre og ikke hardwaren.

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Tjah nu er det jo ikke HD650 med 300 Ohm han bruger. Lyden er sikkert bedre i for gennem HD2 da det er et mere audiophilt kort og bedre kan klarer de 300 ohm end x-fi. Uanset hvordan man vender og drejer det er x-fi gaming standarden og det andre produkter er bedre ja, men hvis han er et PC 350 er x-fi nok det bedste kort at parre det med da PC 350 er lavet 100% til gaming og creative er standarden for gaming likesom windows er for OS for gamers. Desuden giver HD2 tilsyneladende BSOD i nogle spil.


    HD-650 er 600 ohms :) og nu er Creative mere standarden pga. deres marketing og ikke pga. kvaliteten på deres lydkort.
    HD2 kortet har en betydelig bedrer dac(digital til analog converter) end Xfi, og vil lyde bedrer med langt de fleste høretelefoner uanset hvordan man vender og drejer den, lyden bliver jo ikke kun bedrer når man hører musik men i alt lyd der bliver afspillet inklusiv spil.

  • Er ikke helt enig. Creative skulle have vaesentligt bedre surround sound emulator end alle andre kort. Lyd kvaliteten i spil er generelt meget lav, fx er cod mp3 filer i 128 kbps hvis jeg husker rigtigt, tror ikke HD2 kan goere det bedre end en x-fi for et PC 350 da der ikke skal meget power til at drive det...


    Mener HD 650 faaes i baade 300 og 600 ohm udgaver ligesom HD 595 har to typer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Er ikke helt enig. Creative skulle have vaesentligt bedre surround sound emulator end alle andre kort. Lyd kvaliteten i spil er generelt meget lav, fx er cod mp3 filer i 128 kbps hvis jeg husker rigtigt, tror ikke HD2 kan goere det bedre end en x-fi for et PC 350 da der ikke skal meget power til at drive det...


    Mener HD 650 faaes i baade 300 og 600 ohm udgaver ligesom HD 595 har to typer.


    Kan kun anbefale dig at prøve at lytte selv, har selv skrottet begge de Xfi kort jeg havde da den efter min menning elendige 3D emulation som creative havde gjorde det umuligt at afstands bedømme hvor folk stod henne, dog var det nemt at høre hvilken retning de kom fra, men det er ikke meget værd hvis man ikke ved om de står 10 eller 2 meter væk efter min menning, og det var med mine HD-570 som er forholdsvis nemme at trække, dog blev det umuligt at finde ud af hvor folk kom fra da jeg fik mine HD-650 indtil jeg fik en forstærker på da de kræver en hel del mere end lydkortet kan levere for at der kommer ordentligt styr på lyden.
    Men effekt er kun en brøkdel af det der skal til for at det lyder godt, forskellen på opbygningen af lydkortet og kvaliteten af komponenterne der er brugt er der hvor HD2 kortet uden problemer slår Xfi kortene og er grunden til at lyden er bedre og så gør det igen forskel om det er 96 kbit streaming eller 320 kbit mp3 der vil stadig være en forbedring.

  • Jeg har lyttet til begge lydkort over laengere tid med et PC 350 og jeg kan 100% sige og anbefale et X-fi til gaming fremfor HD2 kortet. Vi har vist begge to forskellige meninger saa vi kommer ikke ret laengere ved at blive ved med at diskutere :cheers:

  • X-Fi kortet vil jeg også vælge i dit sted. Det sparker røv og lyder virkelig godt, pas på med spil hvor der er meget uhygge og chock effekter, haha. Det kender jeg alt for godt i lejligheden, når spil som FEAR 2 får en ordentlig omgang lyd på rimelig høj lydstyrke.


    Det synes jeg er dejligt, men det er ikke for sarte nerver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ASUS_Freak
    X-Fi kortet vil jeg også vælge i dit sted. Det sparker røv og lyder virkelig godt, pas på med spil hvor der er meget uhygge og chock effekter, haha. Det kender jeg alt for godt i lejligheden, når spil som FEAR 2 får en ordentlig omgang lyd på rimelig høj lydstyrke.


    Det synes jeg er dejligt, men det er ikke for sarte nerver.


    Come on Freak.. :S Tjek lige hvor gamle trådene er de tråde du hiver frem er fra sidste år, der er ingen relevans i mange af dem du river frem så stop venligt med det. :pokey:


    Ja fint du er glad for dit lydkort, har vi forstået.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW