Varm E8400 med box-køler - forslag til ny?

  • Har lige samlet en ny computer med en E8400 + boxkøler. Men for dælen den bliver varm. Efter 1 minut er den helt oppe på 60 grader, når jeg bare står inde i BIOS. Umiddelbart skulle køleren slutte godt til (alle fire stænger er trykket ned), og da jeg pillede den af, var der også en rund plamage af kølepasta på overfladen på cpuen. Men overvejer at købe en anden cpu-køler, men hvad skal jeg købe?


    Et andet spørgsmål vedr. box-køleren: Bunden på den er rund og dækker derfor ikke cpu'ens overflade - kan det spille en rolle?

  • box køleren er bygget til cpuen, så selvom det nok spiller en rolle, burde den være ok, MEN intel er kendt for ikke at lave særlig lige IHS på deres cpuer, samt at lave nogle ringe box kølere....
    en artic cooling freezer er et godt og billigt alternativ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Den må være monteret forkert, 60 grader ved idle er alt for meget. Er du 100% på at den sidder som den skal?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • du ka købe en thermalright cpu køler. de er kendt for god kvalitet :9xo
    eller du ka ta en coolermaster v8. det er også et godt mærke, og hvis de ik ka køle, har de valgt et forkert navn :D den ska bare renses oftere end de fleste