Startproblemer! VIGTIGT!

  • Hej tweakers.


    Jeg har et MEGET stort problem. Jeg skal bruge min computer til noget meget vigtigt her i i morgen, men helsdt i dag!


    Nu skal i høre.



    Da jeg fik samlet min computer efter alle kunstens regler, prøvede jeg lige at starte computeren. Og den startede helt fint og kørte i et par minutter, indtil at jeg tog strømmen på den, ved at holde start knappen inde.
    Så sætter jeg kabinet sidderne på, det viser sig så at den ene side ikke kan komme på plads, pga. af 24 pins kablet. Så jeg trækker det tilbage, og fører det en anden vej. Og denne gang sidder det helt perfekt og siden kan komme på!
    Da jeg så får monteret begge sider, sætter jeg strøm til maskinen igen, og trykker på power knappen.
    Men der sker INGENTING. Så hiver jeg sidderne af, og prøver igen. Der er fint nok lys i bundkortet og når man trykker på tænde knappen, så lyder bundkortet op i omkring 0.2sek. Samtidig med at der kommer en lille knase lys fra psuen.
    Jeg har tjekket alle kabler, og de sidder som de skal.


    Jeg syntes at der er utrolig underligt!
    Jeg er SÅ tæt på bare at prøve at bestille en ny PSU hjem, da jeg SKAL bruge den i morgen.



    Hvad kan det være?


    På forhånd tak!

  • Har du prøvet at reset bios ? Flytte jumperen eller pille batteriet ud.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • ja og så riv da lige det stik ud og sæt det ind igen ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Har prøvet alt hvad i har sagt der :)


    Mit system består af:



    Intel e8400 @ 4.2ghz
    Asus Rampage Formula X48
    Mushkin 2*2gb ram
    Asus 4870 Matrix
    2 * Raptors
    Samsung 640gb
    Silverstone OP 800W


    Det undrer mig vildt meget :S

  • @ 4.2 kan godt være et problem, men burde ikke være der efter bios-reset.
    vil give dig ret i at det godt kunne lyde som en død psu, har du ikke mulighed for at låne en et sted?

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR