RaidSonic Nas spørgsmål

  • Hejsa, jeg har kig på en RaidSonic NAS4220. Men jeg kan se at den ikke understøtter ntfs. Nu er det sådan at jeg har 2 diske jeg vil sætte i som allerede indeholder data, men filsystemet er ntfs. Vil jeg blive nød til at formattere diskene til fat32 i stedet, og betyder det ikke noget for sikkerhed, hastighed og størrelsen?


    Takker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pekr
    Hejsa, jeg har kig på en RaidSonic NAS4220. Men jeg kan se at den ikke understøtter ntfs. Nu er det sådan at jeg har 2 diske jeg vil sætte i som allerede indeholder data, men filsystemet er ntfs. Vil jeg blive nød til at formattere diskene til fat32 i stedet, og betyder det ikke noget for sikkerhed, hastighed og størrelsen?


    Takker


    Noget kunne tyde på det. Hvis den kun understøtter FAT32, så find en anden.

  • Ja nu ville jeg personligt så heller aldrig vælge at kører NTFS på et NAS server


    EXT3 holder.


    Er det gamle raid diske eller bare "stand alone" diske du vil smide over?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Langt de fleste NAS-bokse er bygget op omkring en linux, så det er da klart at foretrækker at bruge ext3 eller lign.


    Hvis du absolut vil bruge FAT32, skal du være obs på en begrænsning i filstørrelse på 4GB.


    /ask