reparation af ekstern harddisk

  • Hej


    Min eksterne harddisk er lige gået i stykker, og det går jo ikke da jeg har en masse data på den.
    Derfor gik jeg ned til en forhandler, som sagde at jeg skal skifte print kortet ud med et der er nøjagtig magen til.
    Jeg ved godt hvor print kortet sidder i min gamle harddisk, og jeg kan sikkert også godt få fat i et nyt, men mit problem er hvordan jeg skifter print kortet ud med et nyt.
    Jeg håber at i vil hjælpe mig, da jeg ikke har råd til at betale 10.000 (er studerende) for at få professionelle til at gøre det.
    Jeg værdsætter enhver hjælp :)

  • kan du ikke bare slutte den til en almindelig stationær...? :T altså tage disken ud først :crazyeyes:


    og så tage data ud på den måde???


    Mvh Thygen

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

    Rettet en gang, sidst af city-of-missery ().


  • undskyld, men er det overhovedet printet der er gået i stykker? du skal sgu uddybe dig lidt mere.

  • Ja tag evt lidt foto af den også. Er det en samlet fra fabrik? Hvilket fabrikat i såfald osv. Mere info tak. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • skal man skifte noget indeni en hdd, skal det gøres i et meget sterilt miljø, da selv den mindste smule støv kan ødelægge den hvis det kommer helt ind.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej


    Hvis det rent faktisk er printet der er noget galt med så undskylder jeg for mit åndssvage råd. Men har du prøvet at reparere harddisken med fixdisk eller noget i den stil?
    Det er jo set før at smarte sælgere har foreslået reparationer der er helt ude i skoven, så det er da et forsøg værd - det koster jo ikke noget at forsøge :)

  • Det var da dejligt at der er så meget respons :)


    min computer kan ikke få forbindelse til harddisken, ikke engang når jeg smider den ind i selve cabinettet på min stationære..


    Jeg købte den under navnet packard bell, men jeg kan se inden i at det er en seagate. Den er 500 Gb stor. Jeg er ikke helt klar over hvilke andre data i mener, hvor kan jeg finde dem?


    Jeg går kun ud fra at det er printet der er gået i stykker fordi der er to eksperter der har sagt det, dog uden at undersøge det nærmere.


    Fragman.. vil det sige at jeg ikke kan gøre det selv? (har ikke lige adgang til et sterilt miljø.. :S)


    I må undskylde at jeg ikke kan give mere info om den, men jeg ved ikke hvad i søger efter..


    I princippet er jeg jo heller ikke sikker på hvad der er galt med den, da der ikke er nogen der har åbnet op til selve disken og kigget på den..


    Jeg var inde på denne hjemmeside angående fixdisk.. http://www.fixdisk.co.uk/downloads.htm
    hvad skal jeg bruge derfra? og kan jeg overhovedet bruge det, hvis jeg ikke kan få adgang til min HD fra computeren?


    Det er sku så dejligt når folk hjælper hinanden :9xo Mange tak


  • Glem ideen om at lave den harddisk. det kan ikke lade sig gøre. Det er kun 5% eller under der får en harddisk til at virke med et nyt print, og da du aldrig har gjort det så glem det.