Komponent-hjælp til ny 1080p film PC

  • Hej folkens.


    Det er lang tid siden jeg havde fingeren på pulsen angående hjemmebyg af PC'er, og aner derfor ikke hvilke komponenter der er de optimale i dag. Derfor vil jeg gerne have forslag på en totalløsning der kan erstatte mit nuværende "Mediacenter" (der knap kan køre 720p film :offtopic:). Det vil sige:


    1. Kabinet (Billig minitower kabinet, da PC'en er skjult i andet rum! evt. med PSU)
    2. Bundkort (Skal gerne være optimeret til Full HD processing)
    3. CPU (Skal trække 1080p materiale uden problemer!)
    4. Grafikkort (Skal arbejde godt sammen med bundkortet med at trække 1080p materiale, det være
    sig både downloadet og fra BluRay disc)
    5. Ram (Passe godt til bundkort)
    6. Køler til CPU


    Pc'en skal kunne køre MCE og 1080p film fuldstændig flydende uden problemer og være sammensat af kvalitetsprodukter så den kører stabilt Jeg har 4x500GB SATA-harddiske. Det er klart at lydkvaliteten skal være fin, da PC'en bliver tilsluttet mit hifi-anlæg - tilslutningen på preampen er left/right phonostik (RCA).


    Jeg har dette kit: http://www.hauppauge.com/site/products/data_pvr150mckit.html som skal kunne bruges med komponenterne.


    PC'en står i et andet rum, så støjniveau er ligemeget. Min projektor Sanyo PLV-Z5 skal bruges med PC'en og på sigt full-hd Sanyo PLV-Z3000.


    Jeg kan selv samle skidtet, så hvis i kommer med forslag på komponenter, og skriver et par linier om hvorfor de passer godt sammen, og evt. med links til hvor jeg kan købe dem så ville jeg være yderst taknemmelig! :clap: Prisen på komponenterne må samlet være 5000kr.


    På forhånd tak for hjælpen!


    Mvh Dennis aka Kajkagen

  • Det er næsten for billigt ? Det kan vist ikke passe at den kan køre 1080p fuldstændig flydende :rolleyes:


    Jeg har ikke brug for en flot og lydfri HTPC, da den bliver gemt væk i et andet rum, så hellere betale for rå ydelse end flot ydre.


    Men tak for forslaget ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kajkagen
    Det er næsten for billigt ? Det kan vist ikke passe at den kan køre 1080p fuldstændig flydende :rolleyes:


    Jeg har ikke brug for en flot og lydfri HTPC, da den bliver gemt væk i et andet rum, så hellere betale for rå ydelse end flot ydre.


    Men tak for forslaget ;)


    har selv en derhjemme og den kører 100% flydende 1080p rips samt originaler, 5.1 sorround uden problemer :) Grunden til at den er så meget billigere er at den jo udelukkende er designet til medieafspiller, hvilket betyder at de anvender nogen helt andre kompenter en hvad du normalt ser i en pc, da den ikke skal kører noget decideret styrersystem.


    Samtidig sider der en videodekoder i boksen som er langt mere effektiv end den måde din normale PC dekoder film på ved hjælp af cpu og gfx. :)


    Men var jo også bare et forslag, jeg kan ihvertfald varmt anbefale den med indbgget harddisk.

  • Ville klart vælge den som C-K anbefaler eller noget lignende med mindre du har planer om at skulle spille på den også.. Du får det du har brug for til billige penge + du kan bruge den som en lille rimelig energi venlig downloadmaskine.. Så den der plus evt 1 tb WD Green ville jeg synes var en god kombo til dig.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har været inde og læse anmeldelser af dyret, og det ser jo meget godt ud! :9xo


    hvordan fungerer det med at downloade til den direkte? Jeg skal vel bruge et keyboard til at finde det jeg vil downloade og fungerer den med NewsLeacher?


    Kan den fungere som en ekstern HD, så jeg bare kan tilslutte den til computeren med USB og overføre som en gal ? (efter jeg har installeret en HD i den selfølgelig)


    Jeg kan godt lide tanken om at kunne opgradere hvis et mere krævende format kommer på markedet (og det ville jo være muligt hvis jeg købte en konventionel pc), er det muligt med denne boks? - og hvis ikke, kan det ikke blive et problem med den rivende udvikling vi ser på markedet?


    Nu vil jeg jo også gerne kunne se almindelig tv, som jeg kan vha. MCE kit'et, er der mulighed for det med denne boks eller hvad kan man gøre? Jeg har også en ekstern tv tuner som jeg måske kunne koble direkte til min projektor, men så er der problemet med lyd tilslutningen af lyd osv!


  • Nej det er ikke nødvendigt med et keybord, det er indbygget i fjernbetjeningen i en kompakt form som du kender fra mobilen.


    Ja den fungere helt fint som ekstern HD ved brug af det medfølgende slave USB kabel :)


    Tjaa, som det er nu kan boksen ikke opgraderes, dog kunne jeg ikke forstille mig at en opgradering skulle være nødvendig inden for de næste mange år, da der næppe kommer et bedre format end de HD film vi har idag, da dit TV alligevele ikke kan vise højere opløsnig.

  • Godt svar! Det giver meget god mening.


    Nu vil jeg jo også gerne kunne se almindelig tv, som jeg kan vha. MCE kit'et, er der mulighed for det med denne boks eller hvad kan man gøre? Jeg har også en ekstern tv tuner som jeg måske kunne koble direkte til min projektor, men så er der problemet med tilslutningen af lyd osv!

  • HDX-1000 Har ingen tv-tuner, men du kan evt. smide lidt mere og købe en TViX og en sepperat tuner som de også laver. Den har samme funktioner som HDX-1000, Menuen er dog i mine øjne en smule mere uoverskuelig, men samme præncip.


    Det er dog også muligt at HDX-1000 vil fungere med en ekstern USB tuner lige som TViX, men tør jeg ikke garantere da jeg ikke har haft dette behov.

  • Tak for hjælpen! Jeg tror sku jeg prøver at købe en HDX-1000 og en 2TB WD Green i den. Kan den køre med 2TB eller kun en 1TB disk ?


    Så håber jeg alt kommer til at køre efter forventningerne. Jeg vil gerne have den i aluminiumsfarve, som jeg har set den i nogle af reviews'ene. Ved du om man kan k'be den type i Dk og evt. hvor ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kajkagen
    Tak for hjælpen! Jeg tror sku jeg prøver at købe en HDX-1000 og en 2TB WD Green i den. Kan den køre med 2TB eller kun en 1TB disk ?


    Så håber jeg alt kommer til at køre efter forventningerne. Jeg vil gerne have den i aluminiumsfarve, som jeg har set den i nogle af reviews'ene. Ved du om man kan k'be den type i Dk og evt. hvor ?


    Jeg har kun set den i sort herhjemme, som jeg dog og synes er utrolig lækker og diskret :) Den burde sagtens kunne håndtere 2TB da den jo bare fungere som ekstern disk, maskinen benytter sig nemlig udelukkende af den interne flash til styresystemet.

  • Okay. Nu har jeg købt en HDX-1000 og fik den hjem for en uge siden. Konklusion... Den er ikke tilfredsstillende X(. Den vil ikke afspille mange af mine film, som ellers spiller fint på min bærbare med VLC-player (eller WMP), nogle af filmene (*.mkv) spiller den, men uden lyd, og på nogle spiller den lyden, men uden billede! Nogle 1080p film kan den ikke afspille flydende, hvilket er virkelig frustrerende og nogle gange fryser den så man bliver nødt til at resette. Jeg lyver ikke når jeg siger at den ikke fungerer tilfredsstillende andet en 2/3 af tiden med film som ellers kører fint på min bærbare.


    Jeg har opgraderet softwaren osv, men det hjælper ikke, så jeg sender afspilleren tilbage i dag og køber i stedet en HTPC hvor det er muligt at ændre software osv. for at få tingene til at køre.


    Det skal siges at HDX-1000 fungerer fint i netværk og når den kan afspille filmene, klarer det udemærket. Jeg kan bare ikke leve med at jeg ikke kan regne med at den kan spille alt hvad jeg har - som en HTPC vil kunne.


    Derfor er jeg igen på jagt efter gode råd til HTPC komponenter, som mit oprindelige indlæg antyder.


    På forhånd tak for hjælpen.

  • http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=109821&sid=


    Tag evt og kig lidt her, så kan du snakke med sælger om hans erfaringer, måske det er hardware ala den slags du også skal gå efter.. =)


    Sådan lige hurtigt og se til ser det for mig ikke helt dumt ud, ok kaibnettet er måske ikk det smukkeste, men det kan jo skiftes ud.. Ved ikk om den kan klarer 1080p matetiale, men snak om det. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg køber der her:


    # Silverstone LC17
    # Corsair PSU 400W
    # Asus P5N7A-VM (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477350&S pecs=true)
    # Intel Core 2 Quad Q9300 (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419454&S pecs=true)
    # Grafikkort (er på MOBO)
    # 2 x 2 GB PC6400 kvalitetsmærke (Geil eller Corsair)
    # Køler (bundled på CPU)


    Skal ikke ud i noget ala PopcornHour der som HDX-1000 ikke kan konfigureres hvis den ikke magter opgaven.

  • Ja, så mangler du bare et bluraydrev, så spiller det :drink:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Popcorn er det bedste alternativ til en HPTC med flere længder.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Popcorn er det bedste alternativ til en HPTC med flere længder.


    Helt klart ;)..


    .. men den er stadig et alternativ :razz:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]