Hørebøffer

  • Hej


    Jeg ville bare høre om der er nogen der skulle have et bud på et par høretelefoner, med surround sound i?
    Jeg er ganske udemærket klar over at at en ægte entusiast naturligvis køber et stort anlæg nede i HIFI-klubben og skal det være høretelefoner, så taler vi naturligvis NAD eller sådan noget til 8k. Men hvis vi kan glemme forskellige religionskrige for et øjeblik, så handler spørgsmålet altså om høretelefoner med surround sound - de skal primært bruges til tv/ps3 :)
    Så er der nogle surround-bøffer, i et rimeligt prislege, der er værd at gå efter? Eller skal jeg bare holde mig til mine almindeligt dødelige Phillips stereo-dåser?

  • Sennheiser har nogle fine nogen i 5-600 kr klassen.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Sennheiser har nogle fine nogen i 5-600 kr klassen.


    Hej Baloo


    Ja Sennheiser er som regel et godt køb. Men dem du taler om har ikke surround vel? Jeg har forsøgt at kigge efter Sennheiser med surround, men der er ikke rigtigt dukket noget op. Du taler sikkert om noget i stil med HD 555´eren ikke sandt? Den har så et eller andet surround reflektor-halløj - men er så vidt jeg kan forstå det er det ikke surround sound, forstået som 5.1 (eller flere) kanalers lyd. Det er nærmere bare almindelig stereolyd?


    Så spørgsmålet går stadigvæk på om man kan finde nogle hovedtelefoner med "ægte" surround sound, som er rimelige i prisen og i øvrigt virker :)

  • Så vidt jeg ved er de fleste surround hovedtelefoner aktive, dvs med indbygget stepup forstærker så de kan levere power nok på alle enheder samtidig - dette kræver en USB tislutning for at få strøm eller alternativt batteri.
    Dernæst så skal du have noget 5.1 analog ud, typisk som minijack som på et lydkort, for overhovedet få glæde af surround delen - alternativt så findes der stensikkert hovedtelefoner med optisk ind, det kræver dog du har dekoderen i og så snakker vi pludselig en ret høj prisklasse.
    ...tænker man over de ting så lyder et TV og en PS3 pludselig lidt udelukket, ihvertfald til små penge

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Så vidt jeg ved er de fleste surround hovedtelefoner aktive, dvs med indbygget stepup forstærker så de kan levere power nok på alle enheder samtidig - dette kræver en USB tislutning for at få strøm eller alternativt batteri.
    Dernæst så skal du have noget 5.1 analog ud, typisk som minijack som på et lydkort, for overhovedet få glæde af surround delen - alternativt så findes der stensikkert hovedtelefoner med optisk ind, det kræver dog du har dekoderen i og så snakker vi pludselig en ret høj prisklasse.
    ...tænker man over de ting så lyder et TV og en PS3 pludselig lidt udelukket, ihvertfald til små penge


    Hmmm... Oooookay... Jeg var åbenbart ikke tydelig nok i formuleringen af mit spørgsmål...


    Jeg ved der eksisterer hovedtelefoner med surround sound og jeg ved at blandt disse er der også modeller, der kan kobles til mit setup.
    Spørgsmålet er så (stadigvæk) følgende: Findes der evt. nogle lidt billigere alternativer og er disse alternativer værd at bruge sin tid på?


    Udskåret i pap: Jeg er sådan set ikke interesseret i at få oplyst hvordan teknikken fungerer eller hvad der er af gode, men almindelige, stereo hovedtelefoner på markedet. Jeg vil bare gerne have følgende at vide: Surround i hovedtelefoner, funker det? Hvad koster´n?1) ;)


    1) Lige for at fange misforståelserne i forkøbet. Så går denne del af spørgsmålet naturligvis på hvad et minimumsbudget lyder på 2) - jeg er ikke interesseret i at få oplyst hvad det ypperste high-end udstyr med kalibrering af Nasa-teknikere og for af forhuden fra hvide tigere koster.....


    2) Med minimumsbudget mener jeg naturligvis: Minimumsbudget for at opnå et acceptabelt resultat. Hvis man kan købe et setup for 200,-, som lyder af helvedes til er jeg naturligvis ikke interesseret i at høre om det. Altså: minimumsbudget for et respektabelt setup der dog ikke behøver kunne tilfredsstille en hi-fi nørd :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houly
    mit bud :) Steelsound 5hv2 USB har jack vers. det virker nada 5.1 men min ven har usb vers og den kan "simulere" 5.1 virker godt...


    Hej Houly


    Ja det virker som et interessant bud.... Vil jeg bestemt overveje at investere i til min pc :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houly
    Np :goodpost: her er et link til tweak's test og de er blevet lidt billigere http://tweak.dk/review/SteelSound_5H_v2_USB/598/1/1


    PS: de er stadig et af de bedste på markedet :)


    EDIT: Ups, min fejl det er 7.1 emulering :O


    http://www.edbpriser.dk/Produc…739&searchArea=&Soegeord= :razz:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ærlig talt så glem surround i headphones, imo er det noget salgsgas man har fundet på for at rive fol for penge...


    Ingen af de Surround headphones der er på marked, (som jeg vel og mærke har) er mærke som razer o.lign. de nærmer sig på ingen måde Sennheiser, Grado el. lign.


    Så imo så gå efter et godt sæt "almindelige" headphones...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    ærlig talt så glem surround i headphones, imo er det noget salgsgas man har fundet på for at rive fol for penge...


    Ingen af de Surround headphones der er på marked, (som jeg vel og mærke har) er mærke som razer o.lign. de nærmer sig på ingen måde Sennheiser, Grado el. lign.


    Så imo så gå efter et godt sæt "almindelige" headphones...


    det er det nu slet ikke.... der reelt surround i speedlinks, da der er op til 8 forskellige højttalere placeret i headsettet...alt efter model.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det er det nu slet ikke.... der reelt surround i speedlinks, da der er op til 8 forskellige højttalere placeret i headsettet...alt efter model.


    Mener du med det? Speedlink er efter min mening intet at råbe hurra for... Forstår ikke hvorfor man lægger så meget i at der skal være Surround i et headset...

  • Jeg har selv Cortex CHP-2500 og er FOR FEDE!. Vil mene de udfylder dine krav.. :D

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

    Rettet en gang, sidst af Blackwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    ærlig talt så glem surround i headphones, imo er det noget salgsgas man har fundet på for at rive fol for penge...


    Ingen af de Surround headphones der er på marked, (som jeg vel og mærke har) er mærke som razer o.lign. de nærmer sig på ingen måde Sennheiser, Grado el. lign.


    Så imo så gå efter et godt sæt "almindelige" headphones...


    Har du prøvet Philips, Panasonic osv.? Der er lavet rimeligt seriøse surround sound hovedtelefoner og en del af dem har fået rimeligt gode anmeldelser.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Har du prøvet Philips, Panasonic osv.? Der er lavet rimeligt seriøse surround sound hovedtelefoner og en del af dem har fået rimeligt gode anmeldelser.


    Næ har ikke hørt noget fra Philips og Panasonic, men producent navnet alene kunne skræmme mig væk :ph34r: :)) :)) Skal intet kunne sige om dem self. men synes bare der er ekstremt meget hype omrking Surround headphones og dem jeg har prøvet har ikke været værd at have i betragtning, når man kan anskaffe sig et sæt fine Grado, Sennheiser etc. headphones... :)


    Så jeg anbefaler bag at kigge på disse mærker, men altså hvis du gerne vil have et surround headset så go for it self. :D Good luck med at finde det rigtige ;) jeg skal nok lad være med at skrive mere menmindre det er hints angående det du søger ;)