Nyt graffikkort virker ikke... :( HJÆLP!

  • Hej allesammen.


    Jeg har været ude og bruge lidt penge på diverse og står nu med det problem at jeg ikke kan få mit grafikkort til at fungere?


    Mit grafikkort er et Ati Radeon hd4850


    Mit bundkort er et Inno3d IG31M-V


    Har søgt i utallige timer nu, og løsningen er endnu ikke dukket op! Jeg har prøvet at starte computeren med det nye grafikkort tilsluttet. Men skærmen forbliver sort.


    Så har jeg prøvet at Disable det onboard grafikkort inde i windows. Men hver gang jeg starter windows op, så virker det onboard grafikkort sørme igen! og igen forbliver skærmen sort hvis jeg prøver at starte med mit Ati.


    Har prøvet aty rode inde i bios. Og mener at have fundet det sted hvor man disabler onboard grafikkkort. Men her er der heller ingen ændring overhovedet! Igen starter onboard. Eller skærmen forbliver sort med Ati. Men ved naturligvis ikke om jeg har fat i det helt rigtige inde i bios. For ingen af de indlæg jeg kan finde om bios og onboard grafikkkort er af samme type som mit, så løber panden mod muren hele tiden!


    Nogle ideer eller forslag til hvad hulen jeg kan gøre?


    Antager at det er lige gyldigt hvilket bundkort man har så længe der er et pci x16 slot som mit grafikkort har brug for, og som der naturligvis findes i mit bundkort.


    Og skal siges at psu er købt sammen med det nye grafikkort og har rigeligt mængder strøm til det, så her er problemet i hvert fald ikke!


    Håber i kan hjælpe!

  • Har du husket strømmen til gfx?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg tror det Dezjap mener, er om du har tilsluttet stikket fra din PSU og til dit nye GFX.


    Prøv lige, at pille dit GFX ud, og sæt det i igen, nogle gange er det ikke kommet helt ned i slottet, så bliver skærmen sort selvom blæseren kører.


    Normalt skulle bios selv detekte det nye kort når det er sat rigtigt i, så kan du bagefter gå ind i bios og disable onboardGFX og self. installere de nye drivere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • kan også være et defekt kort :rolleyes:
    har du mulighed for at chekke det i andre computere?

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Jamen der er tilsluttet et seks pins strøm kabel fra psu til gfx, så igen, her burde problemet ikke ligge.


    Og jeg har haft pillet kortet ud og ind mindst 30 gange efterhånden.


    Jeg tager hjem til en ven i dag og tester kortet, så må vi se om det hjælper. For uanset hvad hulen jeg gør så gider min computer ikke starte på ati kortet???

  • Ville være meget dejlig hvis der var nogen som har det samme bundkort, som så kan guide igennem den bios. For alle de andre informationer jeg kan finde angående det her problem, beskriver en anderledes bios end min!

  • en anden ting, kør driver cleaner pro og slet alle spor af gamle drivere inden du sætter det nye i......det burde dog ikke give sort skærm inden driverne er indlæst...


    har du husket at sætte 6 pins stikket i det nye gfx, samt sætte den til at pci-e skal være primære gfx i bios.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så vidt jeg kan læse mig frem så kan jeg ikke se at du har flashet biosen ?!?!?!! Prøv evt. det.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • fik du testet kortet ved din kammerat?
    Det burde ikke være nødvendigt at flashe bios.

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().