Roccat Kone OS X?

  • Er der nogen der har prøvet eller hørt om Roccat Kone kan køre i OS X?



    Jeg er begyndt at tegne lidt 3D med min Mac og er ved at blive lidt træt af at bruge en touchpad til det formål, så søger en super præcis mus og fundet Kone - men det nytter jo ikke ngoet at købe den hvis ikke OS X kan genkende den...


    Jeg har planer om snart at købe Parallels Desktop 4 og køre enten Vista eller XP på min Mac sideløbende til de få programmer der ikke findes til Mac, nogen der ved om man kan i Windows konfigurere Kone hvor den så husker ens indstillinger selvom man lukker Windows virtualiseringen og bare fortsætter i OS X?
    ...det jeg tænker på er alle de software tekniske finjusteringer, om den gemmer dem i sin interne hukommelse - for så burde den jo kunne huske det uafhængigt af om der er en OS X driver eller ej, bare den kan genkendes som en HID eller mus.






    :cheers:

  • Okay efter en del søgen på Google finder jeg så ham her som ikke kan få den til at virke i OS X og har en del bugs i Vista 64...
    Nu har jeg faktisk en Vista Business 64 liggende og overvejede at bruge den med Parallels Desktop og gerne en Kone - men er der nogen der kender til om bugs er løst?

  • Jeg har ikke haft nogen bugs med min Kone og Vista 64 bit.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Okay efter en del søgen på Google finder jeg så ham her som ikke kan få den til at virke i OS X og har en del bugs i Vista 64...
    Nu har jeg faktisk en Vista Business 64 liggende og overvejede at bruge den med Parallels Desktop og gerne en Kone - men er der nogen der kender til om bugs er løst?


    Bruger selv vista business 64 bit og har ikke problemer med min Roccat Kone mus det køre bare som en drøm :D


    Skal dog ikke kunne sige om den virker på OS X men jeg ville da prøve og sende en mail til Roccats support og spørger dem

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Bruger selv vista business 64 bit og har ikke problemer med min Roccat Kone mus det køre bare som en drøm :D


    Skal dog ikke kunne sige om den virker på OS X men jeg ville da prøve og sende en mail til Roccats support og spørger dem


    Ahh dét var faktisk en god ide, takker (why did'nt I thought about that one... doh!)

  • Nå, jeg fik spurgt Roccat og herunder ses deres svar:



    Hello Daniel,


    Thanks for choosing ROCCAT.


    Currently, there is no driver planned for other systems beside Windows.


    You are right, what you can try (I cannot guarantee for that but praxis has shown that this works in most cases) is to configure the Kone before on the windows system.
    The Kone stores most of the information on the internal onboard memory. Later all these preferences can be used, even without a driver on other PC's.


    In theory it should also work for other systems, like Mac OSX or Linux, but I must point out that we do not give support for these systems, and that this is more to be understood as a personal hint from me.


    We strongly recommend subscribing to our newsletter in order to be well-informed all the time. You can find the newsletter button on the bottom of http://www.roccat.org .


    If you have any further questions, please feel free to contact me again.


    Kind regards / Viele Grüße,
    Tibor Fischer
    Community Manager
    http://www.roccat.org


    ROCCAT GmbH
    Leverkusenstraße 54
    22761 Hamburg
    Germany




    CEO / Geschäftsführer: René Korte
    Commercial register / Handelsregister: Amtsgericht Hamburg, HRB 102 127


    This message, and any associated files, is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed and may contain information that is confidential, privileged, subject to copyright or constitute a trade secret. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any dissemination, copying, or distribution of this message or files associated with this message is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify us immediately or forward this message immediately to info@roccat.org and delete the original message. Thank you.