Ny Hardware.

  • Hej.


    Nu når der ikke er lang tid til min konfirmation tænkte jeg at jeg vil ønske noget hardware.


    Indtil videre tænkte jeg at jeg ville ønske mig følgende. I rækkefølge.


    Corsair Strømforsyning 750W Black
    XFX nForce-790i Ultra SLI DDR3
    Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB
    XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA


    Grunden til at jeg har valgt nForce bundkortet er fordi at jeg overvejer at skifte SLI længere ude i fremtiden og jeg har hørt at man skal have et nVidia bundkort for at køre SLI.


    Mit nuværende hardware står i min signatur.
    Jeg har en 400 watt PSU.
    Mit bundkort er et : Asustek P5K31-VM



    -FredeK

  • Det ser meget fornuftigt ud, Hvis du ikke har noget imod det, ville jeg vælge et XFX nForce 790, sammen med dit XFX Grafikkort, eller et EVGA nForce 790, med et EVGA Grafikkort.
    Har læst et sted, at hvis du køre sli, er det en god idé at have grafikkort, og bundkort fra samme mærke, for det giver lidt mere "sammenspil" mellem GPU og Bundkort.. :9xo Ret mig hvis jeg tager fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Proctie
    Det ser meget fornuftigt ud, Hvis du ikke har noget imod det, ville jeg vælge et XFX nForce 790, sammen med dit XFX Grafikkort, eller et EVGA nForce 790, med et EVGA Grafikkort.
    Har læst et sted, at hvis du køre sli, er det en god idé at have grafikkort, og bundkort fra samme mærke, for det giver lidt mere "sammenspil" mellem GPU og Bundkort.. :9xo Ret mig hvis jeg tager fejl.


    Tak,tak den er også en smule billigere. :$ Altså sådan en her ikke?
    http://www.edbpriser.dk/Produc…eord=790+ultra+nForce+XFX


    -FredeK

  • Jeg ved der er meget uenighed omkring Core 2 Quad Og Core 2 Duo men hvad skal jeg vælge mellem disse to?
    E8600
    eller
    Q9550?
    Ydelse Vs. Pris.
    Det skal selvfølgelig bruges til gaming.



    -FredeK


    Edit: Eller skal jeg bare beholde min Q6600?

  • Altså jeg synes du bare skal beholden den cpu du har ellers en E8600 cpu 2kernet cpuer køre bedste i spil har jeg læst.

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua


  • Ville klart snuppe en Q9550, den kan fås for kun 1400kr hos Proshop 8o

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KamakaziChild


    Ville klart snuppe en Q9550, den kan fås for kun 1400kr hos Proshop 8o


    Tak, tak... I to. Så tror jeg sgu jeg køber sådan en.


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Er det et tilbud eller en "permanent" pris?


    -FredeK


    Tror du skal slå til ret hurtigt. Den er vist ikke permanent. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Tror du skal slå til ret hurtigt. Den er vist ikke permanent. :$


    Pis. :pokey: Der er 2 måneder til min konfirmation.:(
    Hmm tak for informationen dog.:D


    Hvis tilbuddet ikke gælder til min konfirmation skal jeg så ønske mig E8600 eller stadig Q9550?


    -FredeK


  • Så koster den 2000 kr igen :boxed: Om to måneder ville jeg uden tvivl snuppe Q9550'eren, til den tid vil langt flere spil kunne udnytte de fire kerners potentiale.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KamakaziChild


    Så koster den 2000 kr igen :boxed: Om to måneder ville jeg uden tvivl snuppe Q9550'eren, til den tid vil langt flere spil kunne udnytte de fire kerners potentiale.


    Ok.:D


    Tak for hjælpen allesammen.


    -FredeK

  • Tag det roligt. Proshop har underettet mig til aften om min ordre af den cpu skam var en prisfejl så de har selvfølgelig annulere den. Vel kun hvad man kunne regne med til den pris. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Tag det roligt. Proshop har underettet mig til aften om min ordre af den cpu skam var en prisfejl så de har selvfølgelig annulere den. Vel kun hvad man kunne regne med til den pris. :$


    Æv var :D.


    Så... er det bare hvor meget strøm de bruger? Eller gør det en forskel på ydelsen?


    -FredeK

  • Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du vil ønske dig en Core 2 Quad, når i7 er på markedet og du planlægger at købe nyt bundkort og DDR3 ram.


    920'eren er hurtigere hvis du vil køre SLI, end Q9550 og koster ca. 600 kr. mindre. Core 2 er efterhånden ved at have nogle år på bagen.

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint