"Ny" PC, genbruge den gamle Slave!

  • Goddag herinde!


    Jeg har fornylig fået ødelagt min pc efter at jeg fik installeret Explorer 8 /Beta! Det hele gik bare ned begyndende med antivirus, derefter firewall, derefter kunne jeg ikke komme på nettet, derefter kom mange fejlmeddellelser, og jeg kunne ikke engang fjerne den ved at benytte Tilføj/Fjern programmer! Kort og godt gik det endda ud over min motherboard om i tro i eller ej..... i løbet af 48 timer var min pc fuldstændig ødelagt og jeg kunne ikke engang geninstallere windows xp længere fordi mother board var som sagt gået i stykker!


    Der stod at man kunne få ubegrænset support vedr. problemmer med det her Beta version men det paser ikke og Microsoft anbefalede at man skulle tage komputeren til en teknikker og tja....... sådan er det med et her Beta nogle. LAD VÆRE med at installere dem!


    Inde i min gamle savnede pc havde jeg en Slave harddisk/IDE, hvor alle mine billeder og musik skriverier arbejdsdokumenter og alt andet personligt var opmagasineret. I det brugte "nye" pc jeg har skaffet har jeg indsat Slaven fra min gammel pc men......


    Selvom slaven kan ses som drev D kan jeg ikke gå ind i den...... når jeg kilkker på den spørger windows om den skal formateres først og det skal den naturligvis ikke og svarer jeg "Nej" så sker der ikke mere derom. Jeg kan godt højreklikke på den og se hvor stor kapacitet den har men data vises som "0" kb på den, selvom den vises som helt fyldt op alligevel.......


    Jeg har forsøgt forskellige datarecovery programmer og kan få nogle billeder og musik igen men der er ikke alle der kan fåes tilbage og ingen af de mange programmer eller dokumentar jeg har i slaven kan ej hellere recoveres........


    Når jeg vil åbne "D" via datarecovery programmer for eks. siger den et eller andet med "forkert parameter"!


    Er der en der kan hjælpe mig herinde?


    Jeg har ingen "jumpere" på slaven og derfor er den jo Slave automatisk siger folk. Har desuden prøvet at have jumperen på andre måder efter tegning på disken men intet har hjulpet.


    Har prøvet og søge alle mulige steder og kan ikke finde svar vedrørende netop det her kæmpe problem. Selve slave harddisken fejler intet over hovedet og er ret nyt faktisk og virkede udemærket lige inden katastrofen med explorer 8.......

  • Har du kørt Windows 7 beta sammen med IE8 beta? Hvis det er tilfældet så er det fordi hverken vista eller windows XP kan se det nye filsystem som Windows 7 bruger (WinFS), eller at den pågældende virus eller andet har smadret filsystemet helt. Eneste måde er faktisk at hive hvert billede ud igennem et recoveryprogram, men selv der kan du risikere at du miste nogle billeder.


    Hvis du kan give mig specs på dit gamle system kan det afgøres om det er en virus eller om det er en generel hardwarefejl der er sket (fx. overspænding).

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hej Foxx


    Jeg har desværre været nødt til at købe en anden pc nu og den gamle var ikke til at redde dvs. der var brug for nyt motherboard og idet maskinen var otte år gammel kunne jeg ikke få fat i den samme mother board og noget andet mother board kunne jeg hellere ikke benytte.


    Explorer 8 Beta ødelagte min gamle pc helt og det kan ikke gøres noget. jeg har haft den til reperation og har vist den til tre teknikere og alle siger at man kan ikke gøre noget med miondre ny motherboard........osv.


    Jeg har skaffet en brugt en og den funger godt. Har installeret xp og hele miloviten i men problemet er vedr. Slave,en. vil gerne bruge min slave fra min gamle pc ind i det nye men som skrevet kan jeg ikke komme ind i den selvom jeg kan se slaven alligevel ....... klikker jeg på den så vil den formatere og jeg vil ikke miste mine data naturligvis. Hvad gør jeg for at kunne komme ind i min Slave uden at skulle formatere? Den fungerede ødemærket lige indtil ......?


  • Foxx spørger om du brugte Windows 7 på harddisken i din gamle computer som gik istykker, gjorde du det?

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • Hej Tue



    Jeg ved desværre ikke hvad Windows 7 er for noget........


    Jeg ved bare jeg har xp på den og dne havde explorer 7 og så installerede jeg explorer 8 Beta version og så skete alt det der........


    Jeg er ikke prof du ved :-)


    Er der en mulighed for at kunne komme ind på min slave fra den gamle pc og få de "skjulte data" tilbage?


    Sorry jeg ved ikke ret meget om det her


  • Windows 7 er den næste (og uhyggeligt gode) Windows version der skulle komme i slutningen af året, der er allerede beater at hente fra Microsoft...


    anyways, så er det altid godt at lave en gang CSI forensics på computeren så men kan finde ud af hvad der rent faktisk er sket. Men jeg kan sige dig at det der ikke burde kunne ske på en AMD 64 eller Intel Prescott eller senere pga. no eXecute funktionen der gør at vira ikke kan angribe hardware, så hvis det er en af dem eller en nyere, så er det i alt fald ikke en virus...


    prøv find & mount (http://findandmount.com/) og se om det virker. Det vil kunne finde harddisken og finde filerne frem til dig igen.


    Der er dog det at en format IKKE sletter filerne, men kun gør det muligt at overskrive dem med nye data. Få fat på et file recovery program (langt de fleste til NTFS koster penge), jeg kender dog ikke nogen gode, men en søgning på google kan hjælpe dig med det du skal bruge.
    så prøv at køre en formatering, men LAD VÆRE MED AT LÆGGE NYE FILER OVER INDEN DU HAR GENSKABT DEM DU VIL HAVE TIBLAGE!!!!!


    for så er de gamle filer væk for altid.


    good luck!

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hi igen Foxx


    Tak for hjælpen . jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det her........


    Når jeg klikker på drev D så spørges om disken skal formateres.... mener du at jeg så skal klikke "ja" ? :))


    Jeg vil også prøve og finde det program du henviser til og ser om det kan hjælpe.

  • Hej Foxx!


    Hold da helt kæft du er en geni mand!


    "Find and mount" programet sparker røv !


    Den virkede bare og for første gang i de sidste mange dage var jeg istand til at se hele indholdet af min gamle slave harddisk lige præcis som den var inden problemet opstod og denne gang mangler der hverken billeder eller installationsfiler til spil eller text dokumenter eller film eller noget som helst! Alt det jeg har samlet i de sidste ti år har jeg genfundet takket være din support!


    Jeg skulle blot "mounte" den fundne partition, give det et andet bogstav og så skulle jeg kopiere det her nyt drev og overføre det hele i min ekstern harddisk. Fra harddisken kopiere jeg indholdet påny og overfører til min slavesidk som jeg nu godt tør og formatere!


    Tusind tak for hjælpen mester! Du er en kammerat! :cheers::clap:


  • always at your service ;)


    men ros heller open source princippet :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().