280/285 vs 4870x2 eller crossfire ?

  • Hey alle tweaks ;)


    Jeg havde et Club3d 4870 512 MB grafik kort. Jeg samlede i sin tid en pc: 3.1ghx p4 core to due, 2x 750 gb f1, 4gb kingston 800fsb. mm.


    Nu var det så at jeg mente mit gamle 4870 var ved at stå (dog ikke sikker i dette) så jeg valgte at købe et mere for at for sjov teste dem sammen i crossfire.
    Jeg modtager mit nr.2 4870 kort samme model fra samme forhandler dog er der uden at det var beskrevet påsat en anden type køler på kortet end det gamle jeg havde. Valgte så at give det gamle kort væk til en kammerat.
    Nu står jeg så her med det nye (larmende) kort fra Club3d. Er ik kommet meget længere end at jeg i hvert fald synes at det nye kort larmer for meget i stille stand :(
    Det kører fint nok, men jeg må sige at jeg savner det gamle "stille" kort.


    Det som jeg ku tænke var den bedst mulige løsning til en samlet pris af ca 3000kr +/-


    Mit bundkort har 2x pci express 2.0 så alt er klar.
    strømforsygningen ryger sig nok os en tur da jeg ik har nok kabler til den og så er den også kun på 650W.


    Det skal tilføjes at det ikke er et must at køre Crossfire, skulle en anden løsning være bedre.
    Har læst en del nu men er ved at være helt lost. Håber der er nogle med et par ideer eller lign.


    Takker ellers for et kanon godt site gennem årena. Flittig læser dog har jeg aldrig posted her før ;)



    link til det nye 4870 - http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/372

  • Du blir nød til at være mere specifik med hvad for bundkort du har f eks. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Ahh ja glemte da helt at tilføje at mit første 4870 fra samme producent havde en helt lukket kåbe af plast sådan at den varme luft røg ud gennem kabinettet bagi via en "rist"


    Det nye har ikke denne type kølning og det påvirker helt klart mit flow og temp i kabinettet.
    Så er ude efter samme stil af afkølning.


    Min ide fra starten var jo at køre Crossfire med 2 ad disse 4870 kort. Men da jeg nu formentlig skal til lommerne igen da jeg sikkert ikke kan få pengene tilbage for dette kort er jeg så i tvivl om jeg skal have fat i 2x 4870 kort (med kåbe) eller om jeg skulle vælge et enkelt kort med 2 gpu fx et 4870x2 eller skal jeg have fat i noget helt andet ?


    Jeg har ikke kunne finde frem til nogle test hvoraf 4870 Crossfire er oppe imod et 4870x2.
    Samme gælder GF 285. Ingen af disse i test mod hinanden.


    Jeg ønsker klart bedste ydelse til en pris af omkring 3000 - 3500kr.

  • Hvis du vil lede efter nogle tests som du kan bruge til at sammenligne lidt med så ved jeg at MSI har et GTX super OC 280 med samme clock som 285. Det er jo også meget smag og behag om du vælger ati eller nvidia.

  • Nå men efter alt for lang tid på div forums er jeg endt ud med at bestille mig et Asus GFX 295.
    Så må man håbe det bare spinner.


    ps - jeg HADER linksys 610n............