Ny computer HJÆLP!!

  • Hey tweak, jeg har tænkt mig at købe en ny pc, og har kigget lidt rundt på nettet, valget står mellem et i7 system med 4870 oc 1gb (ENKELT KORT), eller et core2 system med Q9550 @ 2.93ghz, med 4870x2.. bemærk der dog er 4gb ram i hvert system.


    Jeg tænker så.. om noget tid skal jeg nok have nyt graffikkort og kunne godt tænke mig ny processor, men udvikler intel flere nye Core2 processorer?, og så vidt jeg ved skal man have et bundkort der understøtter I7??..


    Første pc (I7)
    http://www.compumail.dk/comput…de_konf=&x=30&y=9&antal=1


    Anden pc (core2)
    http://www.compumail.dk/comput…de_konf=&x=31&y=4&antal=1




    bottlenecker processoren for bundkortne og.. ?? ja, det hele er et spørgsmål om at spare penge i enden.. men et nyt bundkort om noget tid er jo kun 1500 .. så ved ikk HVAD MENER I XD


    HJÆLP :O

  • du får meget mere for pengene med den quadcore istedet for i7, ihvertfald rent gaming set, men som du selv er inde på så kan man ikke genbruge systemet til at opgradere til i7 senere, da det er en anden socket.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Devaicho
    Ja :S, men altså.. det er vel kun en 1500kr's besparelse så.. tja tager nr 2 :P


    Men vil gerne vide om den processor bottlenecker det graffikkort?, og hvad skal der til for at den ikke gør :S?


    Det må du så selv om. Min anbefaling vil altid være at har man råd til en Core i7 skal man vælge det. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det må du så selv om. Min anbefaling vil altid være at har man råd til en Core i7 skal man vælge det. :)


    + 1


    Hvis man har penge hvorfor så ikke købe det nyeste? Personligt ville jeg føle mig lidt buttfucked hvis jeg valgte Core 2 Quad-systemet. Selvfølgelig kan man godt opgradere det system senere hen, men der er nu mere fremtid i et i7-system.