Blæsterstøj på nyt GFX

  • Hej. Jeg har LIGE fået mit PNY 9800GT ind af døren, og smækket det i. Men jesus det larmer!
    Den kører 100% heletiden, og jeg kan kun se dens temp. via rivatuner(?)
    Jeg har derfor fulgt en guide for at kunne få støjen ned (denne guide http://www.electraforge.com/br…iva_tuner/riva_tuner.html )
    Men når man kommer til det punkt hvor man skal under fanebladet "Fan" er det at den hopper af, får på min er der ingen!
    Nu kommer jeg så til at tænke på, kan det være fordi der ikke er nogen blæserchip i den?
    En ven havde samme problem på sit 8800GT, og nu med sit 9800GT (han bruger dog ekstern blæserstyring). Jeg har fulgt guiden fuldt igennem, lige indtil det med fan kom. Min version er 2.23 og ikke 2.22 som han bruger, men det burde ikke spille en forskel.
    Jeg har den nyeste driver fra nvidia.


    Red mig :(

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Nu er nogle kølere på 8800GT ikke så gode hva støj angår. Kan kun tænke mig det nok er det samme med 9800GT. Jeg ved slet ikke om du stille hastigheden på sådan et. Jeg ville købe en 3 partskøler men desværre ryger reklamationsretten som regel en tur ved udskiftning af køler. :(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • har oplevet med et inno3D 8800GT at jeg ikke kunne se temps, og ikke kunne se fanspeed. idet tilfælde var det nok fordi der ikke decideret var en fan controller på kortet, og ikke sensor. det er muligt du har fået et kort uden fan controller. men jeg vil nok også sige at du burde skifte køleren. edit: lader til at der skulle være problemer med nogle pny 9800GT. der nævnes at pny 9800GT med blå køler ikke har fan controller. http://macrogeek.blogspot.com/…-9800gt-noise-issues.html . hvilken farve har dit`?

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Kan en køler der passer til fx 8800gts g92 også passe over på mit 9800gt?


    EDIT: Min er jo så bare 512 mb versionen, men det kunne godt lade til at de ikke sætter fan controller på. min er også sort/blå men køleren er bare lidt anerledes fra den, men ellers samme opbygning.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 2 gange, sidst af pingomann ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Kan en køler der passer til fx 8800gts g92 også passe over på mit 9800gt?


    EDIT: Min er jo så bare 512 mb versionen, men det kunne godt lade til at de ikke sætter fan controller på. min er også sort/blå men køleren er bare lidt anerledes fra den, men ellers samme opbygning.


    ja så har du sgu nok være uheldigt at få et uden fan controller

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Ja..


    Er det muligt at købe en ekstern fan controller, noget lign. den her http://pcfox.dk/img/billeder/NQ-3250.png for sig selv? (Den jeg linker til er northqs der følger med til deres kølere)


    EDIT: Jeg kunne godt tænke mig at høre en anden med det gfx, for om han/hun også har det problem, og hvad hans temps er :)

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 2 gange, sidst af pingomann ().

  • Du kan sagtens køre med en NorthQ fanmate, men er det ikke fejl at dit nye kort ikke regulerer, synes da alle kort idag har fan chip ombord.


    Prøv lige at bruge dette lille program for at se alle temp og hastigheder på gpu og fan: http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • jeg kunne heller ikke finde ud af at få rivatuner til at stille på fan hastigheden med min nye gfx driver...synes sq de bliver værre for hver gang.


    fandt ud af at en lille ændring i power user ..via en guide på et forum, brug google evt....gjorde at man kan trykke på pilen til blæserhastighed (der er 4, men kun 1 af dem reagerer, men så flytter de sig allesammen) men det var lidt tricky og ikke helt logisk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja, det er lidt underligt ikke at smide en fan controller i et kort, må jeg sige. Mere underligt at glemme det, lol.


    Men jeg har en mulig problemløsning.


    Jeg skifter snart psu, og i min nuværende er der en fan controller som jeg nupper, og får en ven til at lodde stik på den, også ryger den på. Det er i hvert til fald det han gør, så jeg må håbe at det kunne få den til at dæmpe sig lidt :D

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet en gang, sidst af pingomann ().

  • Jeg ved ikke om det er mig, men bliver den ikke en smule varm? 48c i idle og ~70c load, eller er det normalt for det?

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet en gang, sidst af pingomann ().