Ny blæser, stille og god!

  • Hey.


    Min ene 80x80mm bag i min computer er desværre gået i stykker, så derfor skal der købes ny.


    Der er tale om kabinetkølere til et Smilodon Raidmax kabinet. Jeg tænkte at nu hvor jeg var så godt i gang, kunne jeg vel lige så godt skifte alle de 80x80mm blæsere ud med nogen som er stille, da jeg synes min computer larmer for meget.


    De skal have god RPM, god nok til at køle en gaming rig ned - og selvfølgelig være s t i l l e :P


    Kom med nogen bud :)

  • Noctua er et godt bud - den siger ikke et kvæk, og så kan den også blæse ;-P Har selv en 120 mm siddende i fronten af min comp, og den er stort set støjfri. Det eneste minus er, at de er lidt dyre. Har set dem ved getmore.dk til 125 for en 80mm...

  • Ja.. noctua er svaret.. deres S-serie er lavet til kabinet og fåes i 80/92/120mm modeller.. og de fåes i forskellige hastigheder.. de har også en P-serie, der er der dog kun 1 model.. 120mm modellen.. og den er lavet til som CPU/Radiator blæser.. grunden til at det er sån, er fordi den laver et højere tryk, og kan derfor er gode som CPU/Radiator blæsere..


    desuden kan Scythe også være en mulighed. De laver ligeledes kvalitets blæsere.. og dem du skal kikke efter er S-Flex-serien.. der er ligeledes i forskellige hastigheder.. er dog i tvivl om de er lavet til 80mm..


    Jeg fortrækker dog Noctua's blæsere, jeg synes de er lige lidt mere kvalitet.. og så er deres design/farve super fed.. heh :D

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650